wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Na sportowo

Jogging dla każdego

18.03.2008

Jogging - to odpowiednik truchtu, marszobiegu, wolnego biegu, który w ostatnich latach zyskał dużą popularność. W USA, Japonii jest normalnym zjawiskiem. Można tam zobaczyć rankiem lub wieczorami ludzi biegających pojedynczo lub grupkami. Ta forma aktywności jest naturalna dla człowieka, aby ją uprawiać należy wyposażyć się tylko w obuwie sportowe na grubej podeszwie i bawełniany dres.

 

Istnieją dwa programy do uprawiania joggingu.

 

Pierwszy - przeznaczony dla osób zdrowych, poniżej 35 roku życia, które nie uprawiały żadnej formy aktywności w sposób regularny.

Pierwszy tydzień wypełniają szybkie marsze, wchodzenie po dwa stopnie na trzecie piętro. Drugi tydzień rozpoczyna 10-minutowy marsz, który przechodzi w trwający minutę trucht, kończący się minutą marszu. Czynności te wykonuje się 10 razy na przemian. W dalszej części marsz i trucht wydłużają się do 3 minut i wykonuje się je na przemian 5 razy. Ćwiczenia kończy 5-minutowy spacer. Trzeci tydzień polega na wydłużaniu truchtu do 5 minut, trucht na przemian z marszem powtarzać 5 razy. W czwartym tygodniu powinno się dojść do nieprzerwanego truchtu trwającego 15 minut.

 

Program drugi nakierowany jest na osoby zdrowe powyżej 35 roku życia. Przez pierwszy tydzień należy spacerować co najmniej 1,5 godziny, uwzględniając w tym 20-minutowy szybki marsz. Drugi tydzień, po 5-minutowym marszu, przez 15 sekund ćwiczy się na zmianę trucht i marsz, powtarzając 5 razy. Następnie marsz przez 5 minut i ponownie 5 razy na przemian po 15 sekund trucht i marsz. Ćwiczenie zakończone jest 5-minutowym spacerem. Trzeci tydzień przewiduje rozgrzewkę w formie 5-minutowego marszu i trucht na przemian z marszem 3 razy po 30 sekund, marsz przez 4 minuty i ponownie 3 razy po 30 sekund trucht i marsz. Na zakończenie spacer 5-minutowy. Następny tydzień ćwiczymy trucht i marsz 5 razy po 2 minuty. W piątym tygodniu powinno się dojść do nieprzerwanego truchtu trwającego 10 minut. W zależności od samopoczucia czas ten można stopniowo wydłużać

Joanna Szkudlarek

Tagi: ćwiczeniajoggingbiegi
REKOMENDACJA
Ten materiał nie ma jeszcze opinii. Masz okazję by Twój głos pojawił się tutaj jako pierwszy! Nie czekaj - dodaj swoją opinię!

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.