wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Na sportowo

Pobudka z zimowego snu

10.03.2009

Wiosna to w naszej szerokości geograficznej najpiękniejsza pora roku. Dni są dłuższe, cieplejsze, czujemy przypływ energii i optymizmu. Niestety osłabiony po zimie organizm nie zawsze za nami nadąża. Wczesną wiosną czujemy się zmęczeni, często gnębią nas przeziębienia i infekcje. Ciało bardzo powoli budzi się z zimowego snu, warto mu pomóc, aby w pełni korzystać z ciepłych wiosennych dni.

Wiosenne przebudzenie powinniśmy zacząć już pod koniec lutego, szczególnie jeśli przez zimowe miesiące uzbierało się nam nadprogramowych kilogramów i chcielibyśmy do lata się ich pozbyć.

Jeśli przez ostatnie miesiące szerokim kołem omijałeś siłownię, mało przebywałeś na świeżym powietrzu, a wieczory spędzałeś głównie przed telewizorem, to Twoja kondycja najprawdopodobniej jest bardzo kiepska, nawet jeśli poprzednie lato spędziłeś aktywnie. Już kilka tygodni wystarczy, aby forma fizyczna spadła. Mięśnie adaptują się do wysiłku, gdy trenujemy regularnie. Zwiększa się wtedy pojemność tlenowa mięśni, podnosi się stężenie enzymów odpowiedzialnych za regulacje procesów produkcji energii. Jesteśmy w stanie dłużej i bardziej efektywnie trenować. Jeśli przestajemy ćwiczyć, procesy adaptacyjne nasz organizm do wysiłku cofają się. Dlatego po dłużej przerwie w aktywności fizycznej powinniśmy wracać do ćwiczeń powoli, aby uniknąć  przetrenowania i kontuzji.



Zacznijmy od spacerów, spokojnej jazdy na rolkach lub rowerze, najlepiej po ścieżkach rowerowych. Ruch na świeżym powietrzu  poprawi nasze samopoczucie, doda energii. Jeśli wolimy ćwiczyć w klubie fitness to przez pierwsze dwa tygodnie wybierajmy zajęcia łatwiejsze i spokojniejsze, nawet jeśli wcześniej chodziliśmy na zajęcia dla zaawansowanych. Nie przesadzajmy z częstością odwiedzania klubu. Wiele osób  popełnia ten sam błąd, przez całą zimę nie ćwiczy w ogóle, nawet nie spaceruje, a później w marcu próbuje nadrobić zaległości i zaczyna ćwiczyć codziennie po 2-3 godziny. Nie nadrobimy kilku miesięcy lenistwa w dwa tygodnie. Możemy tylko nabawić się kontuzji i szybko zniechęcić. Nawet jeśli stałeś się ofiarą zimowego lenistwa i Twoje ciało nie wygląda zbyt efektownie to podejdź do ćwiczeń rozsądnie. Zacznij spokojnie, ale systematycznie, a Twoje ciało szybko wróci do formy.

1 2
REKOMENDACJA
Ten materiał nie ma jeszcze opinii. Masz okazję by Twój głos pojawił się tutaj jako pierwszy! Nie czekaj - dodaj swoją opinię!

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.