wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Aktywna mama
Zdrowie & Fitness
Aktywna przyszła mama
Zdrowie & Fitness

Na sportowo

Aktywna mama

27.04.2009

Ciąża to dla kobiety to spore obciążenie dla organizmu kobiety. Zmiany hormonalne, które zachodzą w tym czasie w organizmie, mają znaczny wpływ na nasze ciało i powodują zmiany, z których nie zawsze jesteśmy zadowolone. Rozciągnięta skóra, szczególnie na brzuchu, czasami kilka nadprogramowych kilogramów, osłabione mięśnie, rozstępy.

Na szczęście są to zmiany, które przy odrobinie wysiłku cofają się w kilka miesięcy. Jeśli odpowiednio o siebie zadbasz, ciało szybko wróci do formy.



Połóg
Pierwsze tygodnie połogu to okres szczególnie trudny pod względem fizycznym i psychicznym. W ciągu pierwszych kilku dni cofają się zmiany porodowe w narządach rodnych: macica zwija się do swoich pierwotnych rozmiarów, narządy miednicy mniejszej wracają na swoje miejsce, goją się rany po nacięciu lub pęknięciu krocza. Następują również zmiany ogólnoustrojowe: obniża się stężenie hormonów, usuwana jest woda z organizmu, może pogłębić się niedokrwistość związana z utratą dużej ilości krwi w trakcie porodu.

Wzrasta ryzyko zakrzepicy, dlatego bardzo istotne jest, aby po porodzie nie zostawać zbyt długo w łóżku. Układ pokarmowy pracuje bardzo powoli, możliwe są zaparcia i hemoroidy. Do tego dochodzi pogorszenie nastroju tzw. baby blues. W tym okresie, który trwa 6-8 tygodni, kobieta nie może dźwigać oraz  forsować mięśni brzucha.

1 2 3 4 5 6
REKOMENDACJA
2009-09-30 22:07:51
~Grypka

To jak na pobudzenie to polecam coś z żeń szeniem, może być vigor albo BodyMax Sport. Dobra dawka żeń szenia, witamin, minerałów - stawia na nogi.

2009-09-22 22:32:16
~Gosieńka

Jestem 4 miesiące po porodzie, zbieram się do tego żeby zgubić zbędne kilogramy. Muszę sobie kupić coś na pobudzenie z żeń szeniem bo bardzo bym chciała zacząć się ruszać i nie mieć problemów np z zakwasami.

2009-04-27 21:57:42
~mama

Bardzo fajny artykuł. Powinno byc takich wiecej. Cenne informacje, w prosty sposób przekazane.

2009-04-27 21:49:05
~Ania

mobilizacja, upor i konsekwencja do ćwiczen, nie objadac sie, polecam fajn a, bo bardzo pozywna/ma az50% bialka/ i tylko 64kalorie przekąske o nazwie wildwestjerky, to kawalki pysznej suszonej wolowinki, smakuja nawet dzieciom, pomagaja zrzucic zbedne kilogramy

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.