wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Na sportowo

Stwórz swój program treningowy

04.05.2009

Nie wiesz, od czego zacząć przygodę z fitnessem? Kilka razy próbowałaś już osiągnąć wyznaczone cele, ale zabrakło ci motywacji? Może błąd tkwił w źle skonstruowanym programie treningowym.

Przedstawiamy kilka ogólnych zasad na temat budowania programu treningowego.

1. Wyjaśnienie potrzeb
Pierwszym etapem tworzenia programu treningowego jest wyjaśnienie powodów, dla których chcesz podjąć aktywność fizyczną. Zastanów się, jakie są przyczyny twojej decyzji o rozpoczęciu ćwiczeń: czy, jak większość osób, ćwiczysz dla zdrowia i dobrego samopoczucia, chcesz poprawić swój wygląd, czy ćwiczenia zalecił ci lekarz, a może chcesz poznać nowych, ciekawych ludzi, lubisz wyzwania i współzawodnictwo albo aktywność fizyczna pozwala ci dobrze się czuć z samym sobą lub daje okazje do przebywania na świeżym powietrzu. Przyczyn może być wiele. Warto zastanowić się, co skłania nas do podejmowania aktywności. Wyjaśnienie potrzeb będzie miało wpływ na dalsze etapy tworzenia programu treningowego.

2. Określenie poziomu sprawności
Sprawność fizyczna to umiejętność wykonywania różnych zadań ruchowych. Osoba sprawna ma właściwy ciężar ciała, charakteryzuje się wytrzymałością, pożądanym poziomem siły oraz gibkością. Przed przystąpieniem do ćwiczeń, dokonaj oceny własnej sprawności. Możesz w tym celu udać się do ośrodka diagnostycznego lub poddać się kontroli w profesjonalnym klubie fitness. Prościej i taniej jest jednak wykonać parę testów w domu.

Pomogą one określić poziom sprawności, na jakim aktualnie się znajdujesz. Znajomość własnych mocnych i słabych stron pomoże ci monitorować efekty treningu i zdiagnozować obszary, w których możesz i powinieneś coś zmienić. Dzięki czemu, łatwiej dobierzesz odpowiednie ćwiczenia dla siebie. Samoocena powtarzana, co kilka miesięcy, pozwoli ci świadomie ustalać i modyfikować program treningowy. Znając swój poziom sprawności oraz źródła decyzji o rozpoczęciu ćwiczeń, możesz przystąpić do określania celów.

1 2 3 4
REKOMENDACJA
2015-07-23 11:20:32
~werka

a jak stworzyć program do ćwiczeń na rowerku http://www.marbo-sport.pl/pol_m_Spr zet-Cardio_Rowery-treningowe_Rowery -domowe-1117.html?

2009-06-08 04:29:19
~JA

ogólne pierdoły bez żadnych szczegółów... To co tu piszą to wie każde dziecko

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.