wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Na sportowo

Aktywni na wiosnę

18.03.2008

Jeszcze parki w okolicy nie zdążyły się zazielenić, a tłumek spragnionych świeżego, ciepłego powietrza wyszedł na spacery. Część bardziej zaprawionych pokonuje trasy truchtem, jedzie na rowerze, macha hantelkami na trawniku lub biegnie za piłką. Można to potraktować jako modę na zdrowy styl życia. Można uznać, za rosnącą w społeczeństwie świadomość, że szeroko rozumiana aktywność fizyczna poprawia stan zdrowia.

Badania kliniczne dowiodły, że regularny wysiłek znacznie obniża ryzyko chorób sercowo- naczyniowych i miażdżycy, jest  jednym z elementów zapobiegania i leczenia choroby niedokrwiennej serca. Prowadzi do poprawy wydolności serca, obniżenia poziomu cholesterolu i poprawy przepływu krwi przez narządy. Regularny wysiłek obniża ciśnienie tętnicze krwi – u osób z nadciśnieniem obniża zarówno wartości ciśnienia skurczowego jak i rozkurczowego. Ale to nie wszystko!

Ćwiczenia nasilają spalanie kalorii przez co sprzyjają obniżeniu masy ciała bez efektu jo-jo oraz chronią przed osteoporozą zwiększając masę kostną. Mało? Dopiszmy do powyższego poprawę samopoczucia, pamięci i jakości snu, zwiększenie satysfakcji z życia seksualnego, zmniejszenie podatności na stres i udowodnione działanie odmładzające, a ustalimy dość szybko koszyk świadczeń gwarantowanych przez regularny wysiłek fizyczny.

Zanim jednak wzorem grupki z pierwszego akapitu, pobiegniemy sprintem do pobliskiego parku, śmigniemy na rowerze prześcigając innych jadących lub wskoczymy do basenu, starając się ustalić rekord toru, zacznijmy od kilku ważnych pytań:
- czy zdarza Ci się odczuwać ból, ucisk, rozpieranie w klatce piersiowej podczas wysiłku lub nawet w spoczynku?
- czy miewasz czasem uczucie duszności związane z jakimkolwiek wysiłkiem?
- czy odczuwasz czasem kołatania serca? ( bicie serca nierówne lub przyspieszone?)
- czy miewasz zawroty głowy tak silne, że zdarzyło Ci się z ich powodu stracić równowagę lub przytomność?

1 2
Tagi: sportćwiczeniazdrowie
REKOMENDACJA
Ten materiał nie ma jeszcze opinii. Masz okazję by Twój głos pojawił się tutaj jako pierwszy! Nie czekaj - dodaj swoją opinię!

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.