wyszukanie zaawansowane

Na sportowo

Suplementy – czy warto?

123RF
26.11.2012

Kreatyna   
To białko naturalnie występujące w organizmie. Magazynowana jest w mięśniach pod postacią fosfokreatyny (PC), która powoduje szybki wzrost energii podczas intensywnych treningów. Z tego suplementu chętnie korzystają osoby, intensywnie pracujące nad muskulaturą ciała. Kreatyna bowiem dodaje energii i zmniejsza męczliwość podczas ćwiczeń, a poza tym przyspiesza regenerację, pozwalając dłużej i intensywniej ćwiczyć, ułatwia przyrost mięśni, a jednocześnie chroni białka mięśniowe przed ich rozpadem. Dlatego, jeśli intensywnie trenujesz, by wypracować harmonijną i muskularną sylwetkę, możesz sięgnąć po kreatynę. Pozwoli ci ona zwiększyć skuteczność treningów, a co za tym idzie, wspomoże wzrost masy mięśniowej.

BCAA
Jeden z najpopularniejszych suplementów na rynku. Aminokwasy rozgałęzione: walina, izoleucyna i leucyna. Nie są one produkowane przez organizm ludzki i muszą zostać dostarczone z zewnątrz. Ich niepodważalną zaletą jest ochrona mięśni przed rozpadem podczas intensywnych ćwiczeń. Liczne badania wykazały jednak, że suplementacja BCAA wcale nie daje lepszych rezultatów niż zwykłe przyjmowanie węglowodanów. Z przyjmowania BCAA skorzystają natomiast osoby odchudzające się, które w codziennej diecie nie przyjmują wystarczającej ilości węglowodanów.



HMB
Jest produktem metabolizmu leucyny, czyli jednego z niezbędnych aminokwasów. Chętnie stosowany zwłaszcza przez amatorów kulturystyki. Przyczynia się do zwiększenia masy mięśniowej, wpływa na regenerację uszkodzonych podczas intensywnych ćwiczeń mięśni, a ponadto pomaga zwiększyć siłę i zredukować tkankę tłuszczową. HMB można odnaleźć także w naturalnej postaci: w grejpfrutach czy glonach. Jeśli jesteś początkującym adeptem dyscyplin siłowych czy wytrzymałościowych, możesz sięgnąć po HMB i przetestować jego działanie na własnym organizmie.

Suplementy dla osób aktywnych fizycznie można wymieniać bez końca. Na rynku pojawiają się wciąż nowe pozycje. Wiele z nich nie ma potwierdzonego działania, inne choć badane od wielu lat, wciąż mają swoich przeciwników. Dlatego, jeśli uważasz, że suplementacja z zewnątrz jest ci niezbędna, sięgaj tylko po te legalne i sprawdzone. Nie łudź się jednak, że same pastylki czy proszki zastąpią rzetelną dietę i regularne treningi.


 

Anita Demianowicz, specjalista ds. żywienia i wspomagania dietetycznego w sporcie oraz instruktor kulturystyki

1 2
Tagi: clal-karnitynakreatynabcaasuplementy
REKOMENDACJA
2013-10-31 23:06:59
~P

Nie wiem czy już znacie innowacyjne systemy kształtowania sylwetki ze strony ELMOGrupa.pl

2013-05-02 07:09:14
~xyz

Do Radykał zapomniałeś napisać o hormonie i winie....to też obowiązkowo

2013-04-08 15:33:41
~M

Witam ja stosowalam suplementy Firmy BSN polecam schudlam na nich 10 kilo I wyzezbilam ladnie sylwetke

2012-12-29 16:12:26
~ada

MOJE FILMIKI NAGO: http://daa.pl/4mc8 Podobam Ci Się? :)) ;*

2012-12-28 16:44:30
~Majka

ZDJECIA Z BRUTALNEJ ZBRODNII Z NEWTON 20 DZIECI ZAKRWAWIONE W SALACH SZOK BEZ CENZURY TYLKO DLA OSÓB O MOCNEJ PSYCHICEhttp://utnij.net/live

2012-12-17 08:32:07
~pewne typy

Typy Dnia! Poparte Analizą!! Dlaczego warto obstawiać??Sprawdź sam! http://europejski-hokej.pl/bil ans_listopad.pdf Transmisje, Kontuzje, Aktualności, Transfery! Cała strona dostępna jest ZA DARMO! www.europejski-hokej.pl

2012-11-27 10:35:53
~kasia

Jedyny sposób na zdrowe odchudzanie i długotrwałe wyniki jest zmiana nawyków żywieniowych. Po co całe życie się odchudzać, to jest bardzo męczące dla naszego organizmu. Ja już z tym nie mam problemu, zmieniłam nawyki żywieniowe, ale pomógł mi w tym polecając mi świetny program konsultant Wellness(idealnafigura.com/gberes), schudłam zdrowo, bezpiecznie, co najważniejsze utrzymuje już ponad rok świetną figurę.Każdej to polecam

2012-11-27 00:23:29
~nafiri

Ludziom się wydaje za często, że suplementy załatwią za nich wszystko i przestają przykładać większą wagę do diety czy ruchu. A to tak nie działa, te suplementy na dłuższą metę dla organizmu niekoniecznie są takie zdrowe - syntetyk to jednak syntetyk . Trzeba w sobie wyrobić odpowiednie nawyki - owsianka na śniadanie czy jakieś racuchy owsiane na obiad. Zamiast suplementów np. naturalne jagódki goji - mają masę witamin, żelaza, błonnika. Pół godziny spaceru - i nie t

2012-11-27 00:07:31
~Anita Demianowicz

Jedyną słuszną suplementacją jest stosowanie Syntholu, nie warto bawić się w coś innego. Kto stosował ten wie.

2012-11-27 00:06:59
~jaa

BCAA to węgle? ;O i kto tu się nie zna...

12

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.