wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Siłownia

Kobieta w siłowni

07.04.2008

Czy każda siłownia jest przystosowana tak, żeby mogły tam ćwiczyć kobiety?

Siłownie zaopatrzone w sprzęt ciężki (maszyny, sztangi, sztangielki, itp.), przystosowane są zarówno dla mężczyzn jak i dla kobiet. Każda z pań może w równym stopniu trenować na maszynach jak również na sprzęcie wolnym, takim jak sztangi, czy sztangielki. Bardziej obleganym przez panie sprzętem są jednak maszyny. Trening na nich, nie wymaga ogromnej wiedzy na temat techniki ćwiczeń (same wymuszają prawidłowy ruch). Nie oznacza to jednak, że zawsze wykonamy ćwiczenie prawidłowo, także jeśli jesteś osobą początkującą, to zawsze powinnaś skorzystać z rad instruktora. Trening na maszynach jest lżejszy i wygodniejszy i co najważniejsze bardziej kształtuje niż rozbudowuje mięśnie.
Ale tak naprawdę, to dieta i odpowiednia liczba powtórzeń decyduje o pożądanym celu treningu.

Dlaczego panie wolą inne formy aktywności?


Często spotykanym nieporozumieniem jest opinia, że trening siłowy powoduje przyrost masy u kobiet. Panie w obawie o utratę swojej kobiecości, często zamiast siłowni, wybierają różne formy aerobiku – jest to błąd! Nie mówię tu, że aerobik jest zły,  wręcz przeciwnie, ale jakikolwiek przyrost masy mięśniowej u kobiet spowodowany treningiem siłowym, jest niezwykle utrudniony przez estrogen (jeden z najważniejszych hormonów kobiecych), który skutecznie niweluje wszelkie anaboliczne efekty treningu.W swojej praktyce trenerskiej zawsze przed rozpoczęciem treningu zalecam wykonanie pomiarów antropometrycznych w dzienniczku treningowym. W ten sposób, każda z pań będzie widziała, że obwody bicepsów nie wzrastają, a wręcz przeciwnie – zmniejszają swoją objętość.

Co siłownia może dać kobiecie?
Kobiety przekraczające 40 rok życia, narażone są na wystąpienie osteoporozy. Trening z ciężarkami jest w stanie zmniejszyć ryzyko wystąpienia tej choroby! Siłownia pozytywnie wpływa również na mięsień sercowy, dlatego, że trening siłowy nie tylko pomaga rozwinąć układ mięśniowy, ale także wydolnościowy i już po kilkunastu tygodniach regularnego uczęszczania na siłownię możemy liczyć na spadek oraz wyrównanie ciśnienia krwi u osób z nadciśnieniem!
 Jedną z ważniejszych zalet jest szybszy spadek tkanki tłuszczowej (podczas treningu siłowego spalamy glikogen – zapasowy materiał energetyczny, tzw, wielocukier), dzięki czemu podczas wykonywania treningu aerobowego bezpośrednio po siłowym, tkanka tłuszczowa  będzie spalać się dużo szybciej. Nieocenioną zaletą treningu siłowego jest również przyspieszenie metabolizmu spoczynkowego, tzn. że podczas snu będą spalane kalorie!
 

Arek Kozłowski

REKOMENDACJA
2012-11-01 20:17:59
~czorcia7

Prezentacja ćwiczeń dla kobiet: http://www.mocni.net/news.p hp?readmore=105

2011-04-15 17:04:24
~BYŁA KLIENTKA!!!!

NIE POLECAM !!!! ZAJMIJ SIĘ ARKU WRESZCIE SWOIMI KLIENTAMI DO KONCA A NIE, DAJESZ DIETE BIERZESZ KASE I DODZWONIC SIE NIE MOŻNA, TAK NA MARGINESIE : ZNISZCZYŁEŚ MÓJ ORGANIZM I metaBOLIZM. MAM NADZIEJĘ ŻE SIĘ CHOCIAŻ NA TYM WZBOGACIŁEŚ. :/ NIE POLECAM TEGO PANA!!

2011-02-27 20:43:13
~magda

Silownia jest dla kobiet, jak najbardziej :) wystrczy popatrzec na te panie: http://www.mnbbc.com/content .php/182-Eksperyment-I-Podsumowanie

2009-02-28 16:48:48
~Magda

panie na silownie polecam fajna pozywna, niskokaloryczna / tylko 64 kalorie/ przekaske o nazwie wildwestjerky , to suszona wolowina, ma az 50 % bialka, zdrowa, jadlam w Norwegii i znalazlam w Polsce -jest sklep internetowy

2008-11-22 19:14:36
~Kasia

Witam Ja chodze na siłownie na biskupinie do godziny 15 jest pusta:)

2008-10-26 14:34:18
~Ewka

Szukam fajnej siłowni dla Pań we Wrocławiu, najchętniej nie koedukacyjnej, bo irytują mnie męskie spojrzenia podczas gdy jestem fatalnie ubrana i spocona w siłowni.

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.