wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Siłownia

Jak ułożyć własny plan treningowy?

18.03.2008

Jeśli jesteście laikami w temacie treningu siłowego, to niestety bez pomocy wykwalifikowanego trenera nie dacie rady ułożyć planu treningowego. Są w kulturystyce pewne zasady, których należy przestrzegać, a o których Wy jeszcze nie wiecie. Chciałbym w skrócie napisać kilka najważniejszych wiadomości, które pozwolą Wam samodzielnie ułożyć plan treningowy.

Pierwszą rzeczą, jaką musicie wiedzieć jest to, że trenujących obowiązuje podział oparty na stażu treningowym, tzn. początkującymi są osoby trenujące ok. 6 miesięcy, średnio zaawansowanymi osoby ze stażem 6-12 miesięcy, a zaawansowanymi trenujący powyżej 12 miesięcy.
Często podział ten się nie sprawdza, gdyż nawet osoby doświadczone z kilkunastomiesięcznym stażem popełniają sporo błędów i niestety nie można zaliczyć ich do grupy zaawansowanej.

Zasady Weidera

Drugą rzeczą, jaką powinniście się zainteresować są zasady Weidera, w których opisane są techniki ćwiczeń dla wyżej wymienionych grup. Dla każdej z nich, czy to początkującej, czy średnio zaawansowanej, czy też zaawansowanej są inne techniki i należy się ich ściśle trzymać. Ściśle, to znaczy, że początkujący adepci nie powinni naśladować planów treningowych zaawansowanych, a nawet średnio zaawansowanych, gdyż mogą w ten sposób narobić sobie tylko problemów i zahamować postępy treningowe.

Cel treningu

Trzecią jakże ważną rzeczą jest określenie celu treningu. Powinniście mieć jakiś cel i dążyć do niego. U niektórych będzie to odchudzanie u innych chęć przybrania na masie, a u jeszcze innych poprawa kondycji fizycznej. Czyli wymieniłem właśnie 3 grupy osób, każda z innym celem treningu. Musicie pamiętać, że jeśli chodzi o początkujących, to nie można robić takiego podziału, dlatego, że każda z tych trzech grup i tak na początku musi robić to samo.

1 2
REKOMENDACJA
2013-02-13 22:11:31
~oo

bo wypalasz caly glikogen

2009-09-09 15:23:42
~Arek Kozłowski

mkc2 treningu aerobowego nigdy nie można robić przed siłowym!!!!!!! Byłby to poważny błąd! Aeroby robimy na czczo lub zaczynamy na 2 godziny po posiłku lub/i bezpośrednio po treningu siłowym.

2009-05-20 15:19:32
~mkc2

Sa rozne opinie na ten temat..Aerobowy nalezy wykonac przed silowym i musi byc najmniej 6 godzin roznicy..

2008-10-09 09:01:36
~ona86

mam pytanie dlaczego trening aerobowy należy wykonywać po silowym?? ja zawsze swoj trening zaczynalam od aerobow

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.