wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Mięśnie grzbietu
Zdrowie & Fitness
Mięśnie brzucha
Zdrowie & Fitness
Podciąganie sztangi
Zdrowie & Fitness

Siłownia

Być muskularnym ale szczupłym

18.03.2008

Zapamiętaj to wszystko, czego nie powinieneś robić, aby twoje mięśnie rozwijały się zgodnie z twoim oczekiwaniem. Poniżej znajdziesz listę kardynalnych błędów, które warto wyeliminować.

Małe ciężary i duża liczba powtórzeń
Duże ciężary doskonale budują masę mięśniową – twierdzi jeden ćwiczący. Inny zaś twierdzi, że czynią to małe ciężary i duża liczba powtórzeń w seriach. W obydwu wypadkach można znaleźć dobre intencje, ale taka droga myślenia to archaizm. Duża liczba powtórzeń (od 12 do 20) to norma, którą jeszcze niektórzy ćwiczący stosują w treningach na zwiększenie masy mięśniowej. Owszem, takie treningi są dobre wtedy, gdy odczuwamy stagnację w rozwoju mięśni, bo w takim wypadku duża liczba powtórzeń w seriach może się stać czynnikiem stymulującym mięśnie do rozwoju. Jednak tylko ćwiczenie większymi ciężarami (czyli takimi, którymi w seriach możemy wykonać od 6 do 8 powtórzeń) spowoduje, że mięśnie zaczną szybko rosnąć.


W okresie zwiększania masy mięśniowej należy wykonywać jak najwięcej ćwiczeń wielostawowych (ćwiczenia angażujące kilka stawów). Godne polecenia są przysiady, martwy ciąg, podciąganie sztangi do brzucha w opadzie tułowia, podciąganie sztangielki do boku w opadzie tułowia, zarzuty sztangi na klatkę piersiową oraz różne formy wyciskania sztangi i sztangielek. To są te ćwiczenia, dzięki którym twoje mięśnie staną się większe, a jednocześnie spalisz więcej kalorii. Stosuj również różną liczbę powtórzeń, aby twój trening był urozmaicony. Błędem jest stosowanie jednorodnej liczby powtórzeń. Wykonywanie treningu cardio przed ciężkim treningiem siłowym Aby trening cardio miał sens, należy go robić zawsze po ciężkim treningu siłowym! Tylko wtedy ma on dwukrotnie większą wartość niż samodzielny trening cardio. Japońscy naukowcy stwierdzili, że taka kolejność jest najlepszym sposobem na efektywne spalanie tkanki tłuszczowej. Badania, które wykonali, obejmowały dwie grupy ćwiczących. Grupa pierwsza robiła trening cardio jako oddzielny trening, grupa druga natomiast robiła go po ciężkim treningu siłowym. Okazało się, że pierwsza grupa traciła 20% kalorii z tkanki tłuszczowej, podczas gdy druga – 50%!

Ta spora różnica bierze się stąd, że po treningu siłowym zmęczony organizm, reagując na trening cardio, traktuje tkankę tłuszczową jako podstawowe źródło energii. Trening cardio po treningu siłowym powinien trwać od 20 do 30 minut.

1 2 3
REKOMENDACJA
2009-03-31 19:57:15
~Fragles

moze nie ćwicze zbyt długo może nie jestem super miesniakiem ale zgadzam sie z opinią że przerośniete mieśnie są brzydkie Wg mnie siłownia nie produkuje mieśniaków wystarczy nie brać żadnego gówna (kreatyn, białka, sterydów) a bedzie sie wygładać normalnie

2009-03-04 13:39:05
~Pablo

Jak robić masę i siłe to tylko na maksa.A jak jakiej pannie sie to nie podoba to niech spierdlala:D az inne co sie to podoba ale robi sie to dla siebie a nie dla jakiejs lali

2009-03-04 13:37:58
~Pablo

Haha lekkie umięśnienie to nie Umięśnienie,ja trenuje od 10 lat i mam duża mase mięsniowa nie mowiac o sile.A mowia tak ci co nie moga zrobic duzych miesni bo nie potrafia :D.a co do lasek to wiem z doswiadczenia ze luibia ostro przybitych

2008-05-21 16:27:47
~Dyzma

Ja zawsze ćwiczyłem "na masę", jak zaczynałem ważyłem 80kg, doszedłem do wagi 112kg przy wzroście 186cm i odechciało mi się masowania. Od pażdziernika zeszłego roku schudłem jakieś 12kg i naprawdę lepiej się czuję. Z odżywek zostawiłem tylko białko, bo od tego wszystkiego wątroba już bolała:(

2008-05-21 15:59:40
~dziewczyna

do D : zebys sie nie zdziwil :>

2008-05-21 15:14:18
~Dża

400 mg kofeiny na śniadanie i przed treningiem? Serducho nie wytrzyma tygodnia takiego kurażu, to jakaś pomyłka jest. Chyba, że chodzi o 400 mg napoju z kofeiną...

2008-05-21 14:30:21
~Mar

Uuu... Tytuł był "jak budować masę mięśniową", myślałem, że to będzie coś o hodowli kurczaków i trzody chlewnej. Ale skoro o tym - uważam, że "budowanie masy mięśniowej" to kretyństwo. Siłownie produkują odrażających "mięśniaków", o zerowej sprawności fizycznej. Nie liczy się masa mięśni, tylko ich sprawność a to zupełnie różne rzeczy.

2008-05-21 14:13:49
~Ania

Takie delikatnie umięśnione ciało jest ladne ale juz takie wielkie mięśnie jak ma np Pudzian to są paskudne :/

2008-05-21 14:05:31
~dziewczyna

Najgorzej wyglądaja te osiłki co chodzą jakby mieli wrzody między nogami i pod pachami i kark z fałdami jak robal...brrrr

2008-05-21 12:11:51
~D

Po co to wszystko! Żeby wychodowac innych Pudzianów? Dziewczyny wola chudzielców.

12

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.