wyszukanie zaawansowane

Siłownia

Jak wycisnąć więcej?

06.03.2009

W sporcie, jak w każdej innej dziedzinie życia, istnieją metody, by poprawić jakość wykonywanej pracy. Jak wycisnąć więcej na siłowni i nie zaszkodzić swojemu organizmowi?

Suplementacja na siłowni i poza nią
Jeśli chcesz, żeby Twój trening nie poszedł na marne, musisz pamiętać o prawidłowej suplementacji.
Najważniejszymi suplementami ludzi trenujących są aminokwasy oraz odżywki – białkowa i węglowodanowa. Często nie zdajemy sobie sprawy, że suplementy te należy przyjmować w odpowiednim czasie, bo w przeciwnym razie nie przyniosą oczekiwanego skutku.
Kiedy spożywać określone preparaty suplementacyjne?
- odżywka białkowa typu: izolat serwatki – jako pierwszy posiłek lub jako posiłek potreningowy , ok. 30 minut po treningu


- odżywka białkowa: mieszanka różnych białek – jako ostatni posiłek oraz jako zamiennik posiłku w czasie dnia
- odżywka węglowodanowa tzw. „carbo” –  jak najszybciej po treningu siłowym
- bcaa – na czczo, 30 minut przed treningiem, bezpośrednio po treningu, na noc.
- glutamina – na czczo, po treningu, na noc

Odżywianie na siłowni i poza nią
Posiłki, podobnie jak suplementy, także powinny być jedzone w odpowiednim czasie, żeby przyniosły oczekiwany efekt w postaci przyrostu mięśni.
Najważniejszym posiłkiem ludzi trenujących jest: śniadanie, posiłek przed i potreningowy. Tutaj nie powinno być żadnej przypadkowości, jeżeli chodzi o czas posiłku. Jeśli Twój trening ma przynieść skutek, powinieneś odżywiać się następująco:
- pierwszy posiłek – jak najszybciej po przebudzeniu
- częstotliwość posiłków – co ok. 2,5-3 godziny
- posiłek przedtreningowy – ok. 60-90 minut przed treningiem
- posiłek potreningowy – do 60 minut po treningu siłowym
- ostatni posiłek – ok. 60-120 minut przed snem, wyjątkiem jest odżywka białkowa – ok. 30-60 minut przed snem

Jeśli po treningu siłowym wykonujesz aeroby, których czas wynosi ok. 1 godziny, to posiłek potreningowy powinnieneśe zjeść bezpośrednio po aerobach.

1 2
REKOMENDACJA
2009-03-13 20:42:33
~ar

Naturalne proteiny -suszona wołowina -wildwestjerky

2009-03-12 18:59:25
~arek

Tpmek yo:-) wycisnąć to przenośnia, tu nie chodzi o rekord w wyciskaniu:-) mało inteligentny z ciebie gość

2009-03-09 12:12:42
~michal

ten artykuł jest tak ogólny, ze niema sensu go czytac,bo nic nam konkretnego nie mowi..

2009-03-07 21:09:05
~TomekYo

"Jak wycisnąć więcej na siłowni i nie zaszkodzić swojemu organizmowi? To pytanie zadaje sobie każdy kulturysta" Czy jakoś tak ten tytuł szedł o ile mnie wiedza nie myli to większym zajmowaniem się rekordami zajmują się np.Trójboiści a nie kulturyści no chyba że tacy pseudo z osiedlowej siłowni . Kulturystów nie interesuje rekord tylko sylwetka rekord to chyba "marginesowa" sprawa.Widział ktoś by na Mr.Olimp bili rekordy ja nie No ale nie mogłem się pow

2009-03-07 20:43:14
~NELSON

JA 500 kastaret bralem i co jajco ;p zdrowsze odzywki popieram ale kreatyna to nie ta sama moc co meta ;/ slabe ale nitrobolon za to jaka moc ;)

2009-03-07 20:41:18
~NELSON

A tam gadaja głupoty naciągacze!Ja wcinalem gainery tylko zeby przytyc i cwiczylem i kreatyne zeby miesnie podpompowac i to dziala im wiecej wazysz tym wieksza masz lape jak cwiczysz regularnie i tyle :) a glutaminy amino bcaa to dupa blada ;) wole gainery+(węglowodany glukoza,maltodekstryna,fruktoza) mozna je osobno kupic poza odżywką ;) tez sie tyje glukoza+litr mleka i szejki se robic ;)

2009-03-07 20:28:21
~macieyou

do kastarenta.każde doustne saa prędzej czy później rozpieprzy ci wątrobę,nerki.po przekształceniu mety lub innych saa w testosteron powstają metabolity, które uszkadzają wyżej wymienione organy.

2009-03-07 20:24:43
~macieyou

dokładnie.niestety zawsze treningi na siłowni będą utożsamiane z koksem,pakerami dlatego,ze taki obraz siłowni przedstawiają media,a głupi naród to chwyci.najbardziej żałosne są wypowiedzi pseudoznawców na temat diet,suplementacji, a zwłaszcza: odżywki=koks.

2009-03-07 19:44:49
~stefan

mowa albo o treningu sterydach lub odzywkach a prawda ejst taka ze jesli nie bedziecie dobrze jesc to te wasze odzywki sterydy pojda na marne bo jedzenie jest wyznacznikiem efektów w sporcie a sterydy czy odzywka to tylko dodatek taka prawda:))

2009-03-07 19:10:54
~kastarenta

C.D PRZED UŻYCIEM SKONSULTUJ SIĘ Z LEKARZEM BĄDŹ FARMACEUTĄ... o ile jest jakis farmaceuta hehehehe ;]

12

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.