wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Siłownia

Suplementy dla kulturystów

18.03.2008

Trening kulturystyczny ( i nie tylko), to bezustanne doskonalenie maszyny biologicznej, jaką jest nasz organizm. Duży wysiłek, wykonywany przez współczesnych sportowców na granicy wytrzymałości, wymaga podawania innych preparatów wspomagających efekt treningowy. Aby osiągnąć najwyższą wydolność organizmu oraz maksymalną regenerację, należy dostarczyć niezbędne substancje budulcowe, energetyczne i wspomagające.

Musimy bowiem pamiętać, że zapotrzebowanie organizmu sportowca jest dużo większe, niż przysłowiowego Kowalskiego i sama dieta może nie wystarczyć do osiągnięcia sukcesu. Jak już niektórzy z Was wiedzą, zapotrzebowanie kulturysty o wadze 80kg na białko wynosi średnio ok. 2g na 1kg masy ciała, czyli 80kg mnożone przez 2 = 180g białka dziennie. Pierś kurczaka zawiera średnio ok. 20g białka w 100g , czyli jeśli nasz zawodnik miałby odżywiać się piersią lub zamiennikami, musiałby zjeść jej ok. kilograma dziennie.

Taka ilość jedzenia plus oczywiście węglowodany (ryż, makaron, owoce itp.) jest czasami nierealna do przytrzymania (brak czasu do przyrządzenia posiłków, brak czasu do zjedzenia posiłków, duża ilość posiłków, itp.). Alternatywą mogą być niektóre odżywki, np. białkowa, którą z powodzeniem możemy zastąpić np. pierś. Zrobienie takiej odżywki nie wymaga czasu, wystarczy zalać ją wodą lub mlekiem i po prostu wymieszać. Przez to, że preparaty te są przeważnie smakowe, możemy czerpać przyjemność podczas konsumpcji i rozkoszować się smakiem, np. czekoladowym lub truskawkowym.

To tylko krótki przykład jednej ale jakże popularnej i znanej odżywki. Proszę pamiętać, że są ich dziesiątki, włączając inne suplementy typu kreatyna, itp. może nawet setki, a każda z nich spełnia inne zadanie!

Czym są suplementy wspomagające?

Pod pojęcie suplementu lub środka wspomagającego kryją się specjalne składniki (występujące powszechnie w żywności), których stosowanie przyczynia się do osiągnięcia najwyższej wydolności oraz regeneracji organizmu. Zadaniem ich jest poprawa efektywności pracy mięśniowej, dożywieni organizmu, jak również zabezpieczenie go przed skutkiem przeciążeń treningowych.

 
Co wchodzi w skład suplementów diety?

W skład suplementów diety wchodzą:
Odżywki wysokobiałkowe (tzw. proteiny) - są to sproszkowane kompozycje wysublimowanych z naturalnego pożywienia białek w których zawartość białka waha się w przedziale 70-95% lub jak podają niektórzy producenci nawet i 100%.
Zastosowanie: przyrost siły i masy mięśniowej, redukcja tkanki tłuszczowej.
Odżywki węglowodanowe (tzw. carbo) – sproszkowana lub płynna kompozycja węglowodanów o zróżnicowanym tempie wchłaniania.
Zastosowanie: zwiększenie wytwarzania energii, nadkompensacja glikogenu.

1 2
REKOMENDACJA
2009-09-25 07:20:29
~tede San Skarżysko

"...czyli 80kg mnożone przez 2 = 180g..." Co za jełop, hahahaha :]

2008-05-30 11:14:26
~pop

80 x 2= 160 a nie 180:))

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.