wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

7 powodów, aby ćwiczyć rano
Zdrowie & Fitness

Siłownia

7 powodów, aby ćwiczyć rano

123 RF
05.02.2014

Hellozdrowie.pl

Wiele osób uważa, że pora ćwiczeń nie ma żadnego znaczenia, ważny jest jedynie rezultat. Najwięcej osób odbywa trening wieczorem. Inni przekonują, że najlepiej jest ćwiczyć rano. Poznajmy 7 powodów, dlaczego warto wstać wcześniej i pójść na siłownię przed pracą.

 

Szybszy metabolizm

 

Trening uruchamia procesy metaboliczne i utrzymuje je na wysokim poziomie jeszcze wiele godzin po skończonych ćwiczeniach. Zdecydowanie lepiej mieć podkręcony metabolizm w ciągu dnia niż w nocy, kiedy się po prostu śpi. Czy to jednak znaczy, że podczas popołudniowego czy wieczornego treningu nie spala się kalorii? Oczywiście, że się spala, chodzi jednak o to, że po kilkugodzinnym śnie poziom glikogenu w mięśniach i wątrobie jest bardzo niski. Podobnie jak poziom cukru we krwi. A to powoduje, że podczas treningu organizm szybciej zaczyna spalać tłuszcz odłożony na tzw. czarną godzinę. W przypadku wieczornego treningu, organizm zaczyna korzystać z zapasów tłuszczu po ok. 40 minutach wysiłku, rano dzieje się to nawet 20 minut wcześniej.

 

Lepsza koncentracja

 

Nie tylko podczas treningu, ale również w ciągu dnia. Podczas treningu skupiasz się tylko na ćwiczeniach, ewentualnie układasz sobie „plan dnia”. To procentuje w ciągu następnych kilkunastu godzin – twój umysł jest spokojny, a ciało odprężone. Z takim nastawieniem łatwiej sprostać oczekiwaniom i pokonać nieprzewidziane trudności. Zwłaszcza, że regularne ćwiczenia zwiększają bystrość umysłu. Ponoć działa on sprawniej nawet do 10 godzin po wysiłku. Nie ma sensu marnować takiego potencjału, gdy śpisz.

 

Brak tłumów

 

Wieczorami w siłowni trzeba czekać w kolejce do wybranego sprzętu. Czy to znaczy, że bez tłumów nie da się dziś ćwiczyć? Wystarczy tylko nastawić budzik godzinę wcześniej. Jeśli to dla ciebie zbyt duże poświęcenie, zaplanuj sobie poranny trening w weekend – wtedy możesz przyjść na siłownię nawet o 9 rano i nadal będzie tam pusto.

 

Brak wymówek

 

Ile razy planowałeś, że poćwiczysz wieczorem, ale akurat wypadło ci coś ważnego albo byłeś zbyt zmęczony, by w ogóle myśleć o wyjściu z domu? Poranny trening ma tę zaletę, że raczej nie znajdziesz wymówki, aby go ominąć, nie wydarzy się też nic, co zmusiłoby cię do jego odwołania. Jedyna rzecz, którą musisz pokonać, to chęć wyłączenia budzika. Pamiętaj jednak, że organizm przestawi się na nowe, poranne funkcjonowanie już po 3 tygodniach. Po tym czasie nie będziesz miał już problemów z porannym wstawaniem.

 

Mniejszy apetyt w ciągu dnia

 

Wiele osób potwierdza, że p​oranne ćwiczenia „regulują” ich apetyt. Nie tylko przez cały dzień są mniej głodni, ale także wybierają bardziej zdrowe i mniej kaloryczne posiłki. Rzeczywiście, jeśli rano przebiegniesz na bieżni 5 kilometrów wiedząc, że udało ci się spalić ok. 400 kcal, nie zechcesz by twój wysiłek poszedł na marne, więc unikasz pączków lub czekolady. Po intensywnym, porannym treningu przychodzi zazwyczaj czas na dobre śniadanie z zawartością białka i produktów pełnoziarnistych. W ciągu dnia łatwiej utrzymać ten „rygor”, co w dłuższej perspektywie prowadzi do stałych zmian w żywieniu.

 

Lepszy sen

 

Wieczorna aktywność fizyczna jest jedną z przyczyn, które mogą utrudniać zaśniecie i spokojny sen. Pobudzenie sporym wysiłkiem (wzrost ciśnienia, szybsza praca serca) nie sprzyja zasypianiu. W przeciwieństwie do treningu porannego, który "rozgrzewa" organizm przed codzienną aktywnością, ale wieczorem pozwala mu się wyciszyć. Regularne pobudki o tej samej godzinie prowadzą do unormowania rytmu dobowego. Na pewno zaczniesz kłaść się wcześniej do łóżka wiedząc, że kolejnego dnia rano czeka cię spory wysiłek.

 

Możesz zrezygnować z kawy i innych dopalaczy

 

Jeśli pijesz za dużo kawy, herbaty lub zbyt często sięgasz po napoje energetyczne i nie jesteś w stanie ich ograniczyć, wybawieniem będzie poranny trening. Pół godziny ćwiczeń da ci taki przypływ energii, że prawdopodobnie nie będziesz musiał pobudzać się dodatkowo kofeiną lub innymi używkami.

 

Agnieszka Majewska

REKOMENDACJA
2017-05-22 14:22:54
~adria

cwiczenia rano sa duzo lepsze poniewz organizm sie nakreca na caly dzien pozniej, mamy wiecej enrgii lepiej sie pracuje, mysli i jest lepszy metabolizm. Ja cwicze sobie rano sama w domu a wieczorem ide normalnie do Saturn Fitness na trening ale nie zawsze udaje mi sie codziennie, tak 3-4 razy w tygodniu

2014-05-19 21:38:29
~jacob

Podejmij kuracje oczyszczającą Twój organizm, dzięki czemu odmłodzisz i poprawisz swój wygląd www.potegazdrowia.pl

2014-03-17 21:50:12
~Aga

Rano to ja chcę spać ! Po pracy chodzę do Marcelinki klubu fitness łącze pożyteczne z przyjemnym jedynie tam mam czas dla siebie :)

2014-03-10 15:48:47
~Sunday

Przecież to oczywiste, że większość z kobiet ćwiczy dla podtrzymania swojej sylwetki bądź aby schudnąć. Moim zdaniem najprostszym sposobem jest po prostu siłownia, wystarczą drobne ćwiczenia z hantlami lub też sztangą. Może wprawdzie taki wymagający trening nie nadaje się do ćwiczenia z samego rana, ale popołudniami, idealna pora. Czy któraś z was robiła zakupy w tym sklepie? - http://www.sklep-fitness.pl/ Bardz o mnie zainteresował.

2014-02-15 22:07:11
~pączek

Ćwiczę w Klubie Fitness Marcelinka staram się chodzić tam z rana. Po ćwiczeniach mam więcej energii aby rozpocząć dzień.

2014-02-06 13:10:01
~IKSZY

http://allegro.pl/platforma-wibracy jna-pro-wellness-rohs-xj-f-02-i3935 423419.html

2014-02-06 12:28:41
~Ja

... kontynuując... Nie jestem bezrobotnym studentem. Pracę zaczynam codziennie na 8. I oczywiście mógłbym codziennie znaleźć 100 wymówek, żeby nic nie robić. Tylko, że spinam poślady i lecę. Jadąc na basen (przed 6) widzę jak już niektórzy kończą biegać, bo mają do pracy na 7... A co do terminu treningu, to trzeba znaleźć swój rytm. Mi lepiej robić siłę i interwały rano a aeroby wieczorem, innej osobie wygodniej będzie odwrotnie... :)

2014-02-06 12:24:01
~Ja

Sporo tu pitu-pitu nic nie wnoszącego... a bajki, że po porannym treningu nie chce się jeść... mi się wtedy chce jeść cały dzień :) Bo jak ćwiczysz to trzeba jeść. Tylko, że mądrze. Wstaję o piątej, jem śniadanie - pełnoziarniste musli z jogurtem i miodem - nie za dużo, żeby nie ciążyło. Godzinę później lecę na siłownię lub mocny basenik. W ciągu dnia jem racjonalnie. A wieczorkiem jeśli rano nie będę nigdzie leciał, to biegam i lecę spać. I nie jestem bez

2014-02-06 12:09:44
~Krzysztof_34

Rano biegałem tylko raz. Masakra. Na głodniaka byłem tak słaby, że ledwo do domu wróciłem. Śniadanie zjadłem ekstra. Więc nic ten bieg mi nie dał na sylwetkę. Zresztą mogłem to zrobić w lipcu kiedy wcześnie robi się widno i pobiegałem po lesie. A zimą to kiedy? Wstaję codziennie o 6.00 kładę się spać zazwyczaj o 1.00, a biegam wieczorem około 20.00. Do domu wracam o różnych porach zazwyczaj około 17-18, ale zdarza się o 15, a także o 21. zależy od tygodnia i spraw,

2014-02-06 12:01:03
~zrzucicbrzuch.pl

cwiczenia to nie wszystko, potrzeba jeszcze odpowiednio sie odzywiac aby miec szczupla sylwetke. Jak to zrobic mozesz dowiedziec sie ze strony zrzucicbrzuch.pl

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.