wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Siłownia

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę

Lsantilli - Fotolia.com
18.04.2014

Hellozdrowie.pl

Zaczęliście ćwiczyć? W dodatku dość systematycznie, ale nie widzicie efektów swojej pracy? Zastanawiacie się dlaczego się tak dzieje? Oto odpowiedź.

 

Szczerze powiedziawszy, jest dość prosta (choć wiem, że niektórzy będą zaskoczeni) – trening bez zmian w nawykach żywieniowych nie sprawi cudów. Niestety. Oczywiście lepiej trenować, niż siedzieć w domu i być pozbawionym jakiegokolwiek ruchu, który zresztą wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie i pracę całego organizmu. Jednak wszystko zależy od tego, jaki obraliście cel i co tak naprawdę ma wam ta aktywność fizyczna przynieść.

Jeżeli zależy wam na zrzuceniu zbędnych kilogramów i poprawieniu wyglądu sylwetki, to nie oszukujmy się - sam trening nie wystarczy.

 

Możemy trenować po kilka godzin dziennie, spalając mnóstwo kalorii, ale jeśli po sesji treningowej pójdziemy na szybki posiłek do pobliskiej budki z fast foodem lub zjemy coś, co nie jest pełnowartościowym posiłkiem, to realizacja naszego celu będzie syzyfową pracą. Nie łódźcie się, że skoro trenujecie, to możecie pozwolić sobie na małe „co nieco”. To tak nie działa! Po każdym intensywnym treningu będziecie wracać do punktu wyjścia. Przy redukcji tkanki tłuszczowej najważniejszy jest ujemny bilans kaloryczny (o ok. 15 proc.), produkty bogate w białko, węglowodany i tłuszcze. Jeżeli natomiast zależy wam na przybraniu beztłuszczowej masy ciała, należy zjadać o ok. 10 -15 proc. więcej niż nasza CPM (całkowita przemiana materii).

 

Osoby prowadzące aktywny tryb życia potrzebują dodatkowej energii, którą zyskują właśnie dzięki temu, co spożywają. Jeżeli takie produkty nie będą miały odpowiednich wartości lub będą zawierały tzw. „puste kalorie", a treningi będą mało intensywne, szybciej będzie was łapało zmęczenie, a proces regeneracji będzie się wydłużał i w dodatku będziecie bardziej narażeni na kontuzje. W etapie końcowym wygląda to tak, że tkanka tłuszczowa nie znika, co z kolei negatywnie wpływa na motywację. Cel zamiast się przybliżać, zacznie znikać wam z oczu. W najgorszym wypadku postanowicie przestać ćwiczyć, skoro to i tak „nie działa”.

 

Witaminy i minerały dla aktywnych

 

Wiemy, że bez odpowiedniej dawki witamin i minerałów człowiek nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować, a co dopiero osoba aktywna fizycznie. Najlepszym ich źródłem są produkty, które spożywamy na co dzień. To one wspomagają proces redukcji tkanki tłuszczowej oraz przyrostu masy mięśniowej, wpływają na rozszerzenie naczyń krwionośnych, chronią komórki organizmu, usprawniają pozyskiwanie energii z węglowodanów i redukcję tkanki tłuszczowej.

 

Chcecie schudnąć? Pora na kompleksowe zmiany. Oczywiście nie twierdzę, że nie warto ćwiczyć. Jasne, że warto! Jeśli jednak oczekujecie spektakularnych efektów – musicie szykować grubsze działa. Prawidłowe odżywianie i trening to duża dawka energii dla organizmu. Jedno z drugim idzie w parze. Warto je łączyć nie tylko dla efektu, ale przede wszystkim dla zdrowia.

 

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał, hellozdrowie.pl

 

REKOMENDACJA
2017-08-12 19:06:21
~Anita

Ja już myślałam że mi nie jest mi już wstanie nic pomóc.Foreverslim potraktowałam jako ostatnią deskę ratunku.I nie zawiodłam sie na tych tabletkach.Trzy miesiące pracy i efekt oszałamiający .15 kg mniej

2017-06-01 08:26:07
~Lena1224

Dziewczyny jeśli chcecie mieć super figurę to ze szczerego serca polecam tego Pana – www.igortreneronline.pl Ułożył mi chyba najlepszy plan jaki kiedykolwiek przerabiałam. Mam na myśli dietę, trening i suplementację(bo to też istotne). Co mi dał? Przez wiele lat borykałam się z dużą nadwagą i czułam fatalnie, żyć mi się odechciewało – tyle miałam kompleksów. Ale spróbowałam ostatni raz coś zmienić i ten Pan spadł mi jak z nieba. Efekty były w mgnieniu oka!

2015-07-15 00:15:01
~kol45

zdrowa, ekologiczna dieta pomoże. zajżyj na bio-kraina.pl

2015-04-27 18:46:36
~Bożenka

Ćwiczyć na pewno, ale trzeba też dobrać odpowiednią dietę, po drugie trzeba zmienić nawyki żywieniowe. Organizm potrzebuje wszystkich składników odżywczych każdego dnia. Ja znalazłam świetne rozwiązanie, nie muszę aż tak zastanawiać się co mam jeść, jem bardzo pożywne posiłki, oczywiście nadal ćwiczę, pozbyłam się już 13kg w 4 miesiące, wyglądam lepiej, młodziej. Do tego właśnie poleciła mi znajoma świetny program o którym możecie poczytać na (www.idealnafi

2015-04-19 13:32:06
~pokolenie

Droga KKK, możesz mi powiedzieć czy nie bałaś się zamawiać modelu z internetu? Ja zastanawiam się nad http://www.cyklotur.com/rowery/miej skie-city/p,rower-miejski-deepwave- kola-28-7-biegowy-r-18-waniliowy-bb f-bike,293861.html, ale jednak to co innego niż sklep stacjonarny... :(

2015-03-22 21:02:11
~KKK

połącz dietę z rowerem, ja mam model z tej strony http://www.centrumrowerowe.pl/rower y/miejskie-city/ i jestem bardzo zachwycona....

2015-02-03 15:33:45
~Filjona

Ja chodzę na siłownie do Saturna i robi znaczną róźnicę .

2015-01-17 16:32:38
~NowaJa

a ja stosuję ćwiczenia na http://www.marbo-sport.pl/pol_m_Spr zet-Cardio_Orbitreki_Orbitreki-domo we-1120.html i chudnę, dieta też jest ważna, no ale nie najważniejsza :P

2015-01-14 13:19:02
~Devis

Wiadomo, siłownia to jedna rzecz, ale dieta też jest bardzo ważna :) Może ktoś z was chodzi do Saturna na Targówku w Warszawie? poszukuje pilnie trening-partnera bo motywacja mi słąbnie

2014-11-20 10:37:25
~Janka

Czy ćwiczenia na orbitreku http://www.marbo-sport.pl/product-p ol-8811-Orbitrek-mechaniczny-Air-In sportline.html dadzą efekty po pierwszym tygodniu? Wybaczcie pytanie, ale jestem zielona w tej kwestii :D

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.