wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Eden

Znak 
przyszłości

31.03.2011

Eden

Grecki filozof Tales twierdził, że życie nie może istnieć bez wody i niewątpliwie miał rację. Woda leczy, odmładza, podnosi witalność. To z jej cudownej siły wypływa  filozofia SPA. Jak jednak będzie wyglądała przyszłość „zdrowia przez wodę” w czasach, kiedy brakuje nam chwili na odpoczynek i relaks?

O prognozach dla polskiego rynku SPA ze Sławomirem Nowakiem, właścicielem firmy Supernova rozmawia Anna Michałowska-Ziegler

Jak wygląda w tej chwili światowy rynek SPA? 
Niestety, kryzys znacząco zmienił obraz tego rynku na świecie. Podróżując po Stanach Zjednoczonych, widziałem wiele opuszczonych lokali – były to głównie niewielkie SPA i salony masażu. Nie dotknął on natomiast klinik medycyny estetycznej oraz ośrodków Medi-Spa. W Polsce, na szczęście, te trudniejsze lata nie wpłynęły znacząco na rynek, a nawet wiele firm odnotowało wzrost dochodu. Zmieniły się jednak oczekiwania klientów. Obecnie widzimy zapotrzebowanie na zabiegi tzw. ekspresowe, przynoszące widoczne rezultaty w jak najkrótszym czasie.



To one są przyszłością SPA? 
Dokładnie tak, ale wraz z produktami do użytku domowego. To dlatego Pevonia Botanica – jedna z kluczowych marek w ofercie firmy Supernova – wprowadza nową, rewolucyjną linię lumafirmTM. Będzie to linia liftingująca i silnie odmładzająca o niespotykanych wcześniej w kosmetyce składnikach i nowoczesnych systemach nośnikowych. Silny efekt redukcji zmarszczek, ujędrnienia i rozjaśnienia skóry widoczny będzie po jednym zabiegu.

Klienci SPA nadal cenią profesjonalną pielęgnację?
W ramach ciekawostki wystarczy przytoczyć wnioski z badania konsumentów amerykańskich, wykonanego przez about.com, czyli portal należący do New York Times’a.  „Ponad 80% konsumentów wydaje więcej lub tyle samo pieniędzy na produkty do pielęgnacji skóry, włosów, kosmetyczne i dla mężczyzn niż rok wcześniej.” Z kolei „55% uważa, że zalecenia specjalistów są niezmiernie ważne”, a specjalistami od pielęgnacji skóry są właśnie pracownicy SPA, czyli kosmetyczki i kosmetolodzy.

Co nowego może przyjąć się na polskim rynku? Czy możliwe jest choćby SPA w pociągu, o którym od dawna mówi się na światowych kongresach?
Jeżeli chodzi o SPA w pociągu czy na lotnisku, to wydaje mi się, 
że Polska wciąż nie jest jeszcze na to gotowa. Nawet na największym polskim lotnisku Warszawa Okęcie wciąż jest za mały potencjał, żeby działalność SPA miała tam szansę powodzenia. W  naszym kraju ogromną popularność zyskały natomiast kliniki medycyny estetycznej i ośrodki Medi-Spa, które oferują zaawansowane i skuteczne specjalistyczne zabiegi, wykonywane przeważnie pod okiem wykwalifikowanego lekarza medycyny estetycznej. Powstaje coraz więcej takich obiektów, co jest bardzo wyraźnym znakiem dla naszej branży.

1 2
REKOMENDACJA
Ten materiał nie ma jeszcze opinii. Masz okazję by Twój głos pojawił się tutaj jako pierwszy! Nie czekaj - dodaj swoją opinię!

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.