wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Eden

Luksusem w recesję

Thinkstock
27.04.2012

Eden

Recesja, która na dobre zagościła w europejskiej i amerykańskiej gospodarce, nie omija branży SPA. Jaka jest odpowiedź hoteli, salonów urody i gabinetów kosmetycznych na coraz bardziej ograniczone możliwości finansowe klientów i ich wzmożoną skłonność do oszczędzania? Okazuje się, że... luksus i wyszukane usługi.

Tak przynajmniej wynika z ogłoszonego pod koniec ubiegłego roku przez SpaFinder raportu „Globalne Trendy SPA w 2012 roku”. Jego autorką jest niekwestionowana ekspertka w tej branży, Sue Ellis, wydawca magazynu „NewBeauty” i autorka czytanego przez cały urodowy przemysł bloga Susie's SPA. A oto, jak jej zdaniem, będą wyglądały najnowsze światowe trendy w tej dziedzinie.

1. SPA, Wine & Dine

Choć wiele ośrodków SPA ma w ofercie bogaty wybór najnowocześniejszych zabiegów, a szefowie kuchni hotelowych restauracji gotowi są dostarczać gościom kulinarnych rozkoszy, dotąd te dwa rodzaje atrakcji rzadko były łączone w specjalne pakiety. Teraz coraz częściej tworzą całość i są intensywnie reklamowane. Sue Ellis nazywa ten trend „agresywnym i narastającym”. Jej zdaniem, prawdziwi hedoniści na pewno skuszą się na weekendy „Culi-SPA”, np. w San Francisco's Cavallo Point (obejmują wycieczki do lokalnych farmerów i wytwórców ekologicznej żywności), czy „plates i pilates” („talerze i pilates”) w Cascina Papaveri we Włoszech, gdzie pomiędzy sesjami odnowy goście zbierają warzywa i owoce z hotelowych upraw, by następnie pod okiem szefa kuchni przygotowywać z nich posiłki. Weekendy typu „winoterapia dla ciała połączona z degustacją lokalnych win” od dawna są już przebojem np. w Auberge du Soleil w Napa Valley.

2. Dowody na skuteczność

Czy masaż poprawi odporność, a sauna pomoże uporać się z nawracającymi infekcjami? Czy zabiegi wyszczuplające faktycznie odchudzają, a akupresura likwiduje napady bólu?
Odpowiedzi na takie pytania można znaleźć np. na SpaEvidence.com. Strona założona w 2011 roku wpisała się już w ogólnoświatowy trend poszukiwania naukowych dowodów na skuteczność zabiegów kosmetycznych, rehabilitacyjnych i paramedycznych. Wielu światowych potentatów SPA, jak Rancho La Puerta w Meksyku czy Fairmont's Willow Stream, zaadaptowało serwis na swoje potrzeby i oferuje klientom pełen wgląd w naukową dokumentację.

3. Muzyka, światło, kolor
Dyskretna muzyka i subtelne światło to standard w SPA. Obecnie jednak zachwyt klientów budzi wpływ określonych częstotliwości i wibracji na funkcjonowanie ciała. Mówiąc krótko – ma to być zmasowany atak na wszystkie zmysły. Zintegrowane działanie dźwięku, koloru i światła na organizm wraz z „dobrymi wibracjami” oferują na przykład najnowsze sauny, krzesła do masażu, kapsuły parowe. Przykład? Wolke 7 Cloud 9 – rozkładany, oddziałujący na wszystkie zmysły, fotel projektu znanego wiedeńskiego artysty sha, który zdaniem Sue niebawem stanie się ulubionym wyposażeniem wielu gabinetów.



4. Rodzinnie
Choć wiele ośrodków SPA nadal oferuje pakiety dla „zakochanej pary”, czy „dwóch przyjaciółek”, najwięksi w branży już dostrzegli, że ich dobrze sytuowani, zapracowani klienci na ogół uważają, iż spędzają zbyt mało czasu z rodziną. Dlatego też chętnie łączą pobyt w SPA z familijną rozrywką. Lecz oferta dla rodzin to już nie tylko opiekunka dla pociech oferowana przez hotel, czy sala zabaw. To całe pakiety ekskluzywnych, ale odpowiednich nawet dla najmłodszych gości, zabiegów. W ten sposób ośrodki SPA nie tylko przyciągają zabiegane mamusie i tatusiów, ale także wychowują sobie przyszłych bywalców, którzy wcześnie uczą się doceniać zalety dobrego masażu, czy profesjonalnie zadbanych paznokci. Od niemowląt do nastolatków – pełną ofertę posiadają m.in. Disney Aulani na Hawajach, czy niemiecki Schloss Elmau. W Polsce takie pakiety już za miesiąc przedstawi gościom hotel Mera w Sopocie.

5. Liczy się czas
Szybko, niedrogo i efektownie – to kolejny trend. Ekspresowe usługi, wykonywane w trakcie zakupów lub w przerwach na lunch w wyspecjalizowanych Day SPA – bez zapisów, czekania – to hit ostatnich lat. Nail Bary, Brow Bary wpisują się w urodowy trend fast-food dla zabieganych, ale żądnych nienagannego wizerunku. Make up w pół godziny, manicure na lotnisku, masaż w pociągu to jest to! Niemożliwe? A jednak!

6. Zdrowe stopy
Stopa składa się z 26 kości, 126 mięśni, 33 stawów, torebek stawowych i wiązadeł, które kobiety regularnie upychają w pantofle na wysokim obcasie i spędzają w ten sposób kilkanaście godzin dziennie. Wszystko to prowadzi do szeregu dolegliwości – odcisków, pęcherzy, wrastających paznokci, halluksów. A choć zabiegi pielęgnacyjne dla stóp już od dawna są standardem we wszystkich SPA, teraz mówimy o zupełnie nowej jakości usług. Luksus i specjalizacja są w cenie. I tak na przykład Canyon Ranch SpaClub w Las Vegas w ramach programu Zdrowe Stopy oferuje komputerową analizę chodu i zabiegi na bezgrawitacyjnych fotelach.

7. Chłód i lód
Sauny fińskie i parowe, gorące kąpiele w jacuzzi odchodzą do przeszłości. Przyszłość – zdaniem ekspertów w branży SPA – należy do terapii zimnem, które wzmacniają krążenie, niwelują stany zapalne mięśni i stawów. Bywalcy Caesars Palace Spa w Las Vegas mogą w Pokoju Arktycznym rozkoszować się padającym śniegiem, a firma Thermarium planuje opanować rynek specjalnymi śnieżnymi prysznicami. Szanujące się SPA będą więc musiały poszerzyć ofertę o sale do krioterapii, gdzie w temperaturze nawet -120°C pacjenci będą wzmacniać swój system odpornościowy.

8. Wellness i Beauty Coaching

W Europie Zachodniej, Stanach Zjednoczonych i bogatych krajach azjatyckich z wellness coachingu już korzysta się na co dzień. Wiele uczelni, włącznie z Harvard Medical School, przygotowuje specjalistów, którzy pomagają klientom przebrnąć przez gąszcz oferty rynkowej i po zidentyfikowaniu ich faktycznych potrzeb i oczekiwań, wybrać ofertę „szytą na miarę”. Specjaliści od wellness coachingu zajmują się zarówno problemami zdrowotnymi, jak i szeroko rozumianym dobrym samopoczuciem. Beauty coaching koncentruje się natomiast na działaniach poprawiających urodę. I choć praca coachów bardziej przypomina działania psychologów czy terapeutów, w jej efekcie klienci są bardziej usatysfakcjonowani ze swojego wyboru. Obecnie więc branża SPA zacieśnia współpracę z coachami, a nawet oferuje takie konsultacje w ramach własnych pakietów zdrowotnych i urodowych. MiiAmo oraz Canyon Ranch w Stanach Zjednoczonych mają w pakietach coachingowe wsparcie, które goście kontynuują telefonicznie lub mailingowo po wyjeździe z ośrodków.

9. Gry online
Tak, to nie pomyłka. Kolejnym trendem w SPA są gry internetowe. Ponad pół miliarda ludzi na świecie deklaruje, że na taką rozrywkę poświęca przynajmniej godzinę dziennie. Gry uzależniają – kolejne szczeble, punkty, ale także więzi społeczne, które tworzą, sprawiają, że trudno się od nich oderwać. Medytacyjna gra firmowana przez Deepaka Choprę, guru „psychologii pozytywnej”, szybko stała się przebojem. Za jej przykładem poszedł Clarins, który dziś oferuje na Facebooku grę „SpaLife”, mającą szansę stać się liderem wśród „wellnessowych” gier. Kolejny krok to tworzenie wspólnot graczy – w przyszłości wiernych klientów SPA, zapoznawanie ich z ofertą kurortów, kreowanie, ale też monitorowanie już zgłaszanych potrzeb.

10. Czynnik WOW!
Kto kocha beże i styl Zen, będzie rozczarowany. Ta stylistyka już się opatrzyła. Teraz liczy się indywidualność. Ośrodki SPA stawiają nie tylko na znane nazwiska, które przyciągną klientów (Richard Branson pracujący dla Six Senses w Tajlandii, czy Mariel Hemingway dla SpaFinder Wellness Week),
ale też zapierające dech w piersiach projekty architektoniczne. Atomic SPA Suisse – futurystyczna mediolańska enklawa luksusu, czy inspirowane domkami na drzewie Cocoon SPA na wyspie Phuket są tego najlepszym przykładem.                                                                  

Tekst: Zofia Szewczyk

REKOMENDACJA
2017-02-22 03:39:52
~adasa

<a href="http://bit.ly/2bz4aJD">sen tra besi baja</a> <a href="http://bit.ly/2bfykUC">Daf tar Harga Besi Unp Baja Profil Kanal Distributor Pabrik</a>

2017-02-22 03:39:09
~adasa

http://www.latahza.com adalah

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.