wyszukanie zaawansowane

Galerie

Czego nie łączyć na talerzu?

Czego nie łączyć na talerzu?

anoli - Fotolia.com

1/6

Każdego dnia musimy dostarczyć sobie właściwą ilość energii w postaci białka, tłuszczy i węglowodanów, a także witaminy i minerały. Jednak czasem nieprawidłowe zestawienie powoduje, że nawet zdrowe produkty tracą swoje cenne właściwości. Jakich połączeń unikać?

Pomidory tak, byle nie z ogórkami
Zjadając sałatkę z pomidorem, papryką i ogórkiem, jesteśmy przekonani, że dostarczyliśmy sobie zapasów witaminy C na cały dzień. Tymczasem do sałatki lepiej użyć pikli lub ogórków kiszonych. W przeciwieństwie do świeżych ogórków nie zawierają bowiem askorbinazy, enzymu niszczącego witaminę C (bogate w nią są m.in. pomidory, natka i papryka). Świeży ogórek sprawdzi się w mizerii czy na kanapce z wędliną. Pamiętajmy też, że askorbinaza występuje także w innych warzywach dyniowatych, m.in. cukinii i kabaczku.

‒ Jednak po taką sałatkę można sięgać bez obaw, jeśli pozostałe posiłki są bogate w warzywa i owoce będące źródłami witaminy C – mówi Małgorzata Różańska, dietetyczka z Poradni Dietetycznej „Foodarea”.

Aby zadbać o zdrowie tarczycy, jedzmy ryby, bo są dobrym źródłem jodu niezbędnego dla jej dobrej kondycji. Ale nie łączmy ich z roślinami z rodziny krzyżowych (kapustą, brukselką, kalafiorem, brokułami). Te zdrowe warzywa zawierają bowiem goitrogeny ograniczające przyswajalność tego pierwiastka.

Tekst: Monika Maciejewska, hellozdrowie.pl

Hellozdrowie.pl

REKOMENDACJA
1/6
Zobacz w innych serwisach:
2014-03-22 12:57:10
~andrzej

niie laczyc herbaty z cytryna,Regan to zawsze pil i dostal alhajma.

2014-03-21 15:31:12
~kasia

Nie jest łatwo zdrowo się odżywiać, to wiąże się ze zmianą nawyków żywieniowych. Dawniej zawsze miałam z tym problem. Nie mogła znaleźć odpowiedniej diety a od lat zmagałam się z moimi kg. Brak mi było motywacji. Aż wreszcie znajoma poleciła mi coś rewelacyjnego!(idealnafigura.com/gb eres). Nawet nie wiem kiedy zgubiłam te zbędne kg, wiem tylko, że nie głodowałam i jadłam ulubione potrawy a chudłam. Waga nie wróciła:)

2014-03-21 11:16:02
~mkmkk

co za bzdura z tym popkornem,. to zdrowa kukurydza, pełna błonnika i niskokaloryczna. nie czytam tego bubla dalej bo szkoda czasu

2014-03-21 04:07:42
~Mania

Dla chorych na alergie, nietolerancje pokarmowe i inne choroby polecam książkę kucharską POKONAJ ALERGIE w internecie autor Bożena Kropka ze Skoczowa.

2014-03-21 04:00:06
~Majka

żydzi nie łączą mleka i pochodnych z pozostałą kuchnią. mają osobne zlewy, osobne sztućce, osobną zastawę. mleko słodkie to tucizna łączenie mleka np. z mięsem powoduje upośledzenie wchłaniania żelaza zawartego w mięsie o 60 procent np. słynne dodawanie śmietany do sosu. w ogóle takie wymyslate dania szkodzą ciału człowieka nie służą zdrowiu tylko podkręcają smak. najzdrowsze jedenie to takie, które jest łatwe w trawieniu im mniej składników jest szansa że cz

2014-03-21 00:26:28
~MARIAP

Zgadzam się z moimi przedmówcami... BLE, BLE, BLE, BLE... i nadal nic nie wiadomo... Nie jestem ułomkiem umysłowym i nieukiem ale nic z tego nie udało mi się przyswoić, zapamiętać i zrozumieć... Nie mogę więc w żaden sposób skorzystać z tego artykułu... WYNAGRODZENIE POWINNO BYĆ AUTOROWI ZDECYDOWANIE COFNIĘTE!!!

2014-03-21 00:09:10
~.

Najwazniejsze - jesc z umiarem. Lepiej mniej niz za duzo. No i ruszac sie, chodzic.

2014-03-20 19:29:13
~zdumiony

Jakieś kpiny ,wszędzie dietetycy podają iż nie wolno łączyć węglowodanów z białkami. A tutaj cytuję : Powiem więcej: białka wręcz należy łączyć z węglowodanami.

2014-03-20 17:30:23
~Pejot

Chodzi nieraz o smak, a mnie pomidor z ogórkiem smakuje i mam gdzieś opinie "ekspertów".

2014-03-20 12:14:07
~zuzka

A nie można prościej, nie każdy chce być ekspertem w zdrowym odżywianiu. Czyli ziemniaki z masłem czy bez masła???

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.