wyszukanie zaawansowane

Galerie

Zaskakujące korzyści ze snu

Zaskakujące korzyści ze snu

123RF

1/8

Nasz organizm potrzebuje nieprzerwanego snu, który powinien trwać przynajmniej 5-6 godzin. Dzięki niemu nie tylko regenerujemy się i unikamy worków pod oczami. Nocny wypoczynek jest kluczowym elementem zdrowego stylu życia, pozytywnie wpływającym na układ krążenia, umysł, nastrój, a nawet… wagę.

Poprawa pamięci

Zdrowy i odpowiednio długi sen zalecany jest nie tylko uczącym się dzieciom, ale także osobom z uszkodzeniami mózgu (np. z powodu udaru), które w związku z tym muszą przechodzić rehabilitację i od nowa uczyć się mówić czy kontrolować ruchy kończyn.

Badania naukowe wykazały, że podczas nocnego wypoczynku znacząco uaktywniają się pewne obszary i struktury w mózgu, m.in. móżdżek, odpowiadający za naszą koordynację, szybkość i dokładność.
Sen sprzyja również rozwijaniu się kolców dendrytycznych – niezwykle plastycznych wypustek pokrywających niektóre neurony kory mózgowej, które sprzyjają procesom uczenia się.

Rafał Natorski (raf/mtr), fitness.wp.pl

Kliknij i dowiedz się, czym jest wstrząs anafilaktyczny

REKOMENDACJA
1/8
2014-09-25 18:05:47
~kasia

Ja od dłuższego czasu miałam z tym poważny problem. Nie mogłam zasnąć a jak wstawałam to od razu byłam zmęczona. Okazało się, że dużo zależy od odżywiania. Znajoma poleciła mi odpowiednie, zdrowe i naturalnie:) smaczne posiłki ( zdrowesniadanie.info/gberes ; idealnafigura.com/gberes) dzięki których teraz wyglądam lepiej świetnie się teraz czuje a co najważniejsze nie mam już problemu ze snem. Polecam

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.