wyszukanie zaawansowane

Galerie

Jedzmy zielone liście

Jedzmy zielone liście

1/4

Latem możemy przebierać w sezonowych warzywach i owocach. To doskonały czas, by urozmaicić dietę, odchudzić się, przestawić na zdrowy styl życia. Ponieważ ciepłe dni nie sprzyjają gotowaniu, proponujemy lekkie (dosłownie!), delikatne i pożywne zielone liście warzyw.

Szpinak

Zyskał sławę dzięki odkryciu w jego liściach dużej zawartości żelaza. Z badaniami tymi wiąże się jednak pewien naukowy blamaż. Badania przeprowadzali Niemcy przed II wojną światową, potem przejęli je Amerykanie. Niestety doszło do fatalnej pomyłki. Zamiast wpisać w raporcie, że 100 g szpinaku zawiera 3 mg żelaza, pomylono się, przesunięto przecinek w prawo i zanotowano - 30. Stąd wyciągnięto wniosek, że szpinak jest równie wartościowym źródłem żelaza, co czerwone mięso. W wojennej rzeczywistości, kiedy dostęp do mięsa był utrudniony, uczyniono z jedzenia zielonych liści swoistą propagandę – miały być tanim źródłem niezbędnego żelaza (a więc sprzyjać wydolności organizmu). Tak naprawdę w 100 g szpinaku znajdziemy jedynie 2–3,9 mg żelaza, podczas gdy taka sama ilość białej fasoli zawiera 6,9 mg tego mikroelementu.

Nie ma jednak powodu, by od szpinaku stronić. Warzywo to zawiera sporo kwasu foliowego, dzięki któremu organizm łatwiej wytwarza krwinki czerwone i lepiej wykorzystuje substancje białkowe. Ma też dużo karotenoidów, zwłaszcza beta-karotenu, dlatego wykazuje działanie przeciwnowotworowe. Ponadto jest w nim sporo chlorofilu, który blokuje mutacje komórek. Szpinak zawiera też substancje pobudzające produkcję soku trzustkowego, a więc ułatwia trawienie. Poza tym jest bogaty w minerały: magnez, potas, wapń oraz witaminy A i C. Szpinak zawiera bardzo dużo wody, co sprawia, że jest wyjątkowo niskokaloryczny: 100 g szpinaku to zaledwie ok. 20 kcal.

Niestety, przy tych wszystkich zaletach ma jeden minus: posiada w swym składzie kwas szczawiowy, który w połączeniu z wapniem tworzy nieprzyswajalny szczawian wapnia. Są więc osoby, którym jedzenie szpinaku najzwyczajniej szkodzi, a nawet może być zagrożeniem dla ich zdrowia. Na ogół nie powinni go jeść chorzy na reumatyzm, nerki, wątrobę i ludzie cierpiący na dolegliwości przewodu pokarmowego.

Inga Kazana/mmch/WP Zdrowie&Fitness

REKOMENDACJA
1/4
2016-06-08 12:22:05
~Małgosia

Polecam wzmocnienie witaminy C i A o antyoksydant o nazwie taksyfolina. Dzięki niej witaminy jeszcze bardzie się wchłaniają . Jest to efekt synergistyczny. Polecana jest dla osób z nadciśnieniem i wysokim cholesterolem.

2015-08-04 09:29:58
~Alina

lubie warzywa, ale nie zawsze mam czas na ich przygotowanie dlatego zdecydowalam sie na koktajlewarzywne.pl Dbam o siebie jak moge i wiem, ze to krok w dobra strone.

2015-07-13 15:49:18
~nieznany

Dodam, że Spirulina bije te wszysystkie zielone liście kupione w sklepie czy gdzieś tam indziej na głowę pod względem wartości odżywczych, witamin, minerałów itd

2015-07-13 15:05:17
~anege

wydaje mi się że żeby zwalczyć otyłość to musi być przede wszystkim dieta a następnie suplement który ją wspiera. Mi doskonale pomagają tabletki Slimcea. Hamują łaknienie i przyśpieszają przemianę materii tak bardzo że chudnę nawet 5kg miesięcznie.

2015-07-13 13:28:20
~Goha

Uwielbiam warzywa w każdej postaci, ale jak wiadomo wszystko jest zdrowe ale z umiarem. Jeżeli chodzi o dietę warzywną to jej świetnym uzupełnieniem są owoce i tabletki oparte na naturalnych składnikach jak iqgreen

2015-07-13 11:13:28
~afe

próbowałam najpierw diet i same w sobie nie były złe, niektóre dawały jakiś efekt. Jednak zrozumiałam po dłuższym czasie że problem leży w mojej słabej przemianie materii. Dopiero tabletki na odchudzanie Slimcea pomogły mi z tym problemem. Przyśpieszyły przemianę materii i dodatkowo pomogły w pohamowaniu głodu. Dzięki nim schudłam o wiele więcej.

2015-07-13 10:26:58
~milena

Warto jeszcze zainwestować w swoją sylwetkę i kupić preparat figurena slim który świetnie wspomaga odchudzanie, udalo mi się w ten sposob w pierwszym miesiącu schudnąć 8 kg. Myślę że dla osób które mają urlop w sieprniu moga jeszcze sporo schudnąć i bez problemu pokazać się na plaży w bikini.

2015-07-13 10:17:55
~Magda

Sprawdźcie również wyniki głosowania internautów na najlepsze tabletki na odchudzanie, wyniki dostępne na stronie rtno.pl

2015-07-13 09:57:45
~Anita

Lubię warzywa, ale nie zawsze mam czas na ich przygotowanie dlatego zdecydowalam sie na koktajlewarzywne.pl Dbam o siebie jak moge i wiem, ze to krok w dobra strone. Odchudzanie to wcale nie taka prosta sprawa. Wypijam zamiast śniadania (od 3 tygodni) i udało mi się zrzucić 2,5kg. Nie głodzę się, nie chodzę sfochowana grając innym n nerwach. Dla mnie super.

2015-07-13 08:55:48
~kasia

Polecam skorzystać z tych informacji zamieszczonych w tym artykule, zmienić swoje nawyki żywieniowe. Ja właśnie miałam z tym problem Lubię mięso więc jadłam go prawie codziennie. Mało owoców,warzyw, ryb, dużo mięsa i tuczące przekąski spowodowały u mnie nadwagę.Nie mogłam znaleźć odpowiedniej diety. Próbowałam różnych sposobów. Aż wreszcie ktoś polecił coś rewelacyjnego!(idealnafigura24.pl)N awet nie wiem kiedy zgubiłam te kg, wiem tylko ze nie głodowałam.

12

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.