wyszukanie zaawansowane

Galerie

6 ziół, które wspomogą twoje trawienie

6 ziół, które wspomogą twoje trawienie

Thinkstock

1/6

Typowe objawy niestrawności to: ból brzucha, zgaga, wzdęcia, wiatry oraz skurcze żołądka. W łagodzeniu tych przykrych dolegliwości pomocne mogą okazać się napary ziołowe. Część roślin wspomagających proces trawienia to jednocześnie znane przyprawy. Ich wykorzystanie podczas przygotowywania potrawy może zatem, poza poprawą aromatu, wpłynąć jednocześnie na lepsze trawienie.

Mięta pierzowa
Mięta pieprzowa to jedna z najstarszych roślin leczniczych. Z jej liści przygotowuje się susz oraz olejki. Ich cennym składnikiem jest mentol, który ma właściwości chłodzące, dezynfekujące, przeciwbólowe i rozkurczowe. Napary z mięty sprawdzają się w łagodzeniu skurczowych dolegliwości żołądkowo – jelitowych, działają również żółcio- i wiatropędnie. Warto pamiętać, że osoby, u których występują kamienie żółciowe, powinny spożywanie naparów i wyciągów z mięty konsultować wcześniej z lekarzem. Świeża i suszona mięta jest często wykorzystywana w kuchni angielskiej, gdzie przygotowuje się z niej sos, wykorzystywany jako dodatek do mięs.

REKOMENDACJA
1/6
Zobacz w innych serwisach:
Zdrowie & Fitness
7 ziół dobrych na trawienie
Zdrowie & Fitness
21 przypraw na lepsze trawienie
Zdrowie & Fitness
6 ziół, które wspomogą twoje...
Zdrowie & Fitness
Zdrowotne właściwości kminku
Zdrowie & Fitness
Werbena lekarska
Zdrowie & Fitness
Komu zaszkodzi tłusty kotlet?
2017-10-23 11:41:04
~Marlena

Kasiu fibra vitale powinno pomóc. Podpisuję sie pod wcześniejszymi opiniami.

2017-10-09 11:47:07
~xnm

Śliwki, morele :) No i Fibra Vitale. Powinno pomóc o wiele bardziej niż leki. Oczywiście przy dłuższym braniu. Bo jeśli wypijesz raz czy dwa to nie spodziewaj się efektów :) No i dieta kochana, dieta. Bogata w warzywa i owoce.

2017-10-06 08:16:29
~Kasia

Kiedyś pomagała mi czerwona herbatka, ale z czasem chyba się na nią uodporniłam ehh.... Nie chcę za bardzo brać sie za branie tabletek ponieawż czytałam,ze to rozleniwia układ pokarmowy :( A zaparcha mam okropne pomimo tego,ze dbam o dietę.

2017-09-13 10:14:03
~LENA

Próbowałam wielu rodzajów błonnika. Polecam od razu odrzucić z marszu błonnik w tabletkach. Zresztą wystrarczy sobi poczytać w sieci opinie. Jest mało skuteczny. Najlepszy błonnik to ten w formie naturalnej w suszu. Jego działanie jest najskuteczniejsze. Jesli miałabym jakiś polecić to będzie to Fibra Vitale. Wspomagam się nim od dłuższego czasu i działanie moim zdaniem super!

2017-04-23 22:46:29
~tyro

mi przy większych dolegliwosciach ziólka nie pomagały, ani mięta ani dziurawiec, na święta to myslałem że mi rozsadzi brzuch, takie posiadówki przy stole to nie dla mnie ale w gościach to za dużo do gadania nie ma, skoro wszyscy chcą biesiadować, dobrze że zabrałem ze sobą cholestil max, przez całe święta brałem żeby jakoś to przetrwać i był ok, bo zazwyczaj to po takich ciężkich posiłkach mnie na maksa wzdymało, ciągle mi się coś tam w brzuchu przelewało, ciężk

2017-04-14 13:32:17
~marysia

ja zawsze wiedzialam, ze mieta jest dobra na trawienie. Nawet mama mi dawala jak mnie brzuch bolał, czy coś. Ale srednio lubie smak, ostatnio odkrylam miete pieperzowa z miodem z teekanne. dobra alternatywa jak ktoś chce poprawic trawienie.

2016-02-05 12:01:20
~Ania

ja polecam zdrowe domowe przepisy na swojskie wyroby http://blog.winoiser.com

2016-02-05 02:04:58
~agatka0202

Najpierw sprawdź dlaczego źle trawisz. ajurweda-w-biznesie.blogsp ot.com/2016/02/cechy-drodzaka-zandi da-albicans.html

2016-02-04 17:58:56
~Magda

Sprawdźcie również jakie naturalne suplementy na odchudzanie są najbardziej skuteczne zdaniem internautów - rtno.pl

2016-02-04 13:38:30
~elcia

Dla tych co się odchudzają proponuje włączyć do kuracji figurena slim, po tym jak włączyłam ten preparat moje odchudzanie znacznie przyśpieszyło

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.