wyszukanie zaawansowane

Galerie

5 sezonowych owoców i warzyw

5 sezonowych owoców i warzyw

123RF

1/5

Lato to najlepszy czas na uzupełnienie braków witamin oraz mikro- i makroelementów. Półki uginają się od truskawek, czereśni, wiśni, porzeczek. Przyjrzyjmy się zatem tym wszystkim dobrom, których nie możemy pominąć w swojej diecie.

Truskawki

Podobnie jak wszystkie owoce jagodowe: maliny, porzeczki, jagody czy jeżyny są bogate w witaminę C - przeciwutleniacz, który wspomaga naturalne mechanizmy komórek. Chroni on organizm przed uszkadzającym działaniem „wolnych rodników”, opóźniając w ten sposób procesy starzenia. Znajdujące się w truskawkach wapń i fosfor działają odkwaszająco na organizm i przyczyniają się do wzmocnienia kości. Są też źródłem sporej ilości żelaza, chronią więc przed anemią. Dzięki zawartości witaminy PP (niacyny) truskawki korzystnie wpływają na dotlenienie krwi i działają przeciwmiażdżycowo. Te owoce są świetnym rozwiązaniem dla osób odchudzających się i dbających o linię, bowiem 100 g liczy tylko 28 kcal. Ponadto zawarte w nich pektyny przyczyniają się do oczyszczenia jelit z resztek, korzystnie wpływając na florę jelitową. Truskawki sprzyjają poprawie przemiany materii i zapobiegają zaparciom.

Tekst:Anita Demianowicz/mmch

REKOMENDACJA
1/5
2012-07-25 20:47:44
~Magda

owocowa, najlepsza, darmowa dieta jest do odnalezienia na stronie - numer87.pl

2012-07-15 08:49:18
~Ewa

Tylko swieze owoce, zerwane prosto z ogrodu maja te wlasciwosci , o ktorych mowa w galerii. To samo dotyczy warzyw......Trzeba miec swoj sad i ogrod :)

2012-07-15 08:24:31
~UK7.5

Fajnie, ale po co pisac, ze sezonowe skoro sa dostepne okragly rok za grosze... (UK Tesco, Asda, Morrisons etc.)

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.