wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Ciało

Postanowienie noworoczne: schudnąć!

123rf
31.01.2014

Każdego roku powtarza się ta sama historia. Obiecujesz sobie, że od pierwszego stycznia przejdziesz na radykalną dietę, zaczniesz intensywnie ćwiczyć i błyskawicznie dojdziesz do wymarzonej sylwetki. Dlaczego nic z tego nie wychodzi? Podpowiemy, gdzie popełniasz błąd.

 

Co nagle...

Z dnia na dzień odstawiasz ulubione desery, cukier do kawy i wszelkie smażone dania. Do pracy bierzesz marchewki zamiast ciasteczek, a po wyjściu z niej biegniesz na siłownię, rezygnując z ulubionego serialu. Tam wybierasz zajęcia, które nie do końca ci się podobają, ale właśnie na nich spalisz najwięcej kalorii. Może i wygląda to na najkrótszą drogę do utraty zbędnych kilogramów, ale jak długo wytrzymasz taki reżim? Tydzień, dwa, może miesiąc? Szybciej niż myślisz znów zabarykadujesz się w domu z pizzą, chipsami i kilkoma komediami. Zamiast próbować jak najszybciej zejść z wagi, spróbuj stopniowo wprowadzać do swojego stylu życia drobne zmiany.

 

Postaw na rozsądną dietę

Zacznij od przeanalizowania swoich nawyków żywieniowych. Staraj się jeść regularne posiłki (najlepiej, aby było ich pięć), do każdego z nich dodając porcję warzyw. Pamiętaj, że pożywne śniadanie to podstawa. Zwróć też uwagę na odpowiednie spożycie pełnowartościowych białek, które są kluczem do ładnej sylwetki. Komponuj posiłki tak, aby większość z nich zawierała jaja, ryby, chude mięso czy twaróg. Spróbuj ograniczyć węglowodany w drugiej części dnia, a w pierwszej wybieraj te dobre (pełnoziarniste pieczywo i makaron, kasza, brązowy ryż).

 

Nie zapominaj też o uzupełnianiu płynów – pij ok. 2 litry wody mineralnej dziennie, nawet jeśli nie czujesz pragnienia. Przy tym wszystkim nie daj się jednak zwariować. Raz na jakiś czas możesz pozwolić sobie na odstępstwo od diety, nie musisz też od razu rezygnować ze wszystkich ulubionych produktów. Ważne, żeby konsekwentnie wypracowywać dobre przyzwyczajenia.

 

Znajdź formę aktywności fizycznej, która ci odpowiada

Analogicznie zaplanuj swoje treningi. Zastanów się, jaki sport sprawia ci przyjemność i czy możesz regularnie uprawiać go w mieście, w którym mieszkasz. Możesz wybrać basen, ściankę wspinaczkową albo zajęcia taneczne. Jeśli zapiszesz się do fitness klubu, dokładnie przestudiuj jego ofertę. Na pewno znajdziesz coś, co naprawdę cię interesuje. Jeśli lubisz kolarstwo, powinieneś spróbować indoor cyclingu. A może od dawna podziwiasz pomysłodawczynie popularnych programów ćwiczeniowych? Fitness klub Pure Jatomi Fitness oferuje między innymi zajęcia Total Fitness by Ewa Chodakowska.

 

Jeśli nie chcesz kupować karnetu „w ciemno”, możesz skorzystać z jednodniowej wejściówki (dostępnej tutaj: http://jatomifitness.pl/pl/one-day-pass). Kiedy już wdrożysz się w ćwiczenia, przyjdzie czas na zastanowienie nad profesjonalnymi treningami siłowymi i aerobowymi, może nawet rozważysz zaangażowanie trenera osobistego. Do tej pory jednak wystarczy, że przyzwyczaisz ciało do wysiłku fizycznego.

 

 

Zachowaj cierpliwość

Ważne jest też, żeby nie zrażać się chwilowym brakiem efektów. Być może kilogramy nie spadają, bo tłuszcz zamienia się w mięśnie. Dlatego zamiast patrzeć wyłącznie na wagę, sprawdzaj efekty nowego stylu życia przy pomocy centymetru i starych ubrań. Poza tym, w miarę możliwości staraj się wysypiać – to również ma wpływ na skuteczność diety oraz treningów. Pamiętaj, że nawet jeśli wprowadzisz w życie tylko część tych wskazówek, zrobisz duży krok w kierunku nowej sylwetki.

 

Materiał powstał przy współpracy z Pure Jatomi Fitness.

REKOMENDACJA
2016-05-13 00:44:37
~Ilona

Odchudzanie to niełatwa sprawa. Sama zabierałam się za to kilkukrotnie. W końcu udało mi się zmobilizować do stosowania diety i ćwiczeń na siłowni. Nie tak dawno chłopak polecił mi stosowanie suplementów firmy Olimp. Znalazłam tam coś dla siebie. Define It Lady - "spalacz tłuszczu". Zaczęłam stosować i moja waga rzeczywiście zaczęła szybciej spadać. Jakby treningi stały się intensywniejsze. Niesamowite działanie!

2015-09-09 13:52:10
~Ania

Według mnie aby podnieść efektywność redukcji, tym samym podwajając jej efekty Należy zainwestować w suplement diety. Od siebie mogę polecić ten oto link [ http://bit.ly/SzybkoSchudnij ] znajdziesz tam suplement, który pomógł mi efektywniej zgubić tkankę tłuszczową a dodatkowo usuwa on szkodliwe toksyny z organizmu. Oparty jest na wyciągu z pestek Irvingia Gabonensis. Trzymam kciuki ;) Ania

2015-01-05 17:45:22
~bunia

Ja od 1 stycznia biore acetomale, suplemnt z jabłke i szparagów ktory poprawia moja przemiane materii no i bigam. mam tez diete. czekam na efekty, chociaz powiem ze juz cuzje z emoj organimz jakos lepiej funkjconuje ;)

2014-12-11 20:59:37
~konia

Odchudzanie wcale nie musi być ciężką i mozolną pracą.Wiem żę wydaje się to niemożliwe a jednak .Wystarczy drobna zmiana diety i tabletki Foreverslim.W łatwy i prosty sposób można zrzucić całą nadwagę.

2014-08-29 20:38:18
~MariaKowalska

Odchudzanie trwa długo, ćwiczyłam, biegałam, jadłam dużo mniej (ok. 1200 kalorii dziennie), a waga stoi w miejscu. Ktoś polecał na forum bieżnie... czy to prawda, że łatwiej wytrzymać biegając przed telewizorem niż na ulicy? Co to znaczy bieżnia magnetyczna: http://www.marbo-sport.pl/product-p ol-10523-Bieznia-magnetyczna-BT-274 0-Body-Sculpture.html Będę wdzięczna za pomoc

2014-03-18 15:36:33
~berta

Odchudzanie to żmudny, wieloetapowy proces, który nie daje żadnej gwarancji na ostateczny sukces. Wiele razy już próbowałam zrzucić kilkanaście kilogramów. Efekt był krótkotrwały i po jakimś czasie wszystko wracało do normy. Mojej normy:)

2014-03-18 12:23:13
~chuda

W całym zamieszaniu z odchudzaniem najgorsza jest dieta, nie jestem przyzwyczajona do takich rodzajów żywności i są to produkty których nie lubię. Pozostaje mi głodówka?

2014-03-17 15:07:25
~kicia

Wszystko to wygląda pięknie jak się o tym czyta, przejść do czynów już o wiele trudniej. Pozostaje jeszcze kwestia czasu, nie każdy ma go w nadmiarze. Wiem że samo się nie zrobi ale też i cudów nie osiągnę korzystając sporadycznie z siłowni.

2014-03-16 15:59:49
~perła

Niemożliwością jest zrzucenie wago z dnia na dzień. Prócz właściwej diety potrzebna jest konsekwencja, cierpliwość i pozytywne myślenie. Czasem trzeba przegrać bitwę, żeby wygrać wojnę.

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.