wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Hartowanie organizmu
Zdrowie & Fitness
8 sposobów na przeziębienie
Zdrowie & Fitness

Odnowa biologiczna

Hartowanie organizmu

123RF
25.01.2013

Hartowanie organizmu, czyli przyzwyczajanie go do zimna i niskich temperatur, to najtańszy i prawdopodobnie najlepszy przepis na zdrowie. W ten sposób wzmacniamy układ odpornościowy, pozbywamy się wirusów oraz bakterii. Pozwoli  też nam zachować doskonałą kondycję szczególnie zimą. Pamiętajmy jednak, że to metoda odpowiednia wyłącznie dla osób zdrowych.

Lista korzyści płynących z hartowania organizmu jest długa. Oprócz wzmocnienia odporności i zwalczenia zagrażających nam wirusów, opóźniamy proces starzenia, zwiększamy wydolność, zachowujemy elastyczność skóry i chronimy się przed chorobami, na które jesteśmy narażeni w wyniku wahania temperatur.

W czasie hartowania usprawniamy regulację cieplną organizmu. Ciało przyzwyczajane do zimna staje się odporniejsze na działanie szkodliwych czynników wewnętrznych i zewnętrznych. Uwaga; hartować należy się stopniowo, a mogą robić to wyłącznie osoby zdrowe. Chorzy m.in. na nadciśnienie czy chorobę wieńcową tylko sobie zaszkodzą. Pamiętajmy także, że hartowanie nie polega na kąpieli w przeręblu bez ubrania. Skuteczniejsze jest regularne, chociażby nawet krótkotrwałe przyzwyczajanie organizmu do chłodu.



Spacery po śniegu
Aby się zahartować, powinniśmy jak najwięcej przebywać na świeżym powietrzu. Już nawet systematyczne spacery dadzą dobre efekty. Warto postawić na turystykę pieszą czy rowerową i uprawiać sport poza domem. Wskazane jest zwłaszcza bieganie. Przebywajmy na świeżym powietrzu szczególnie w chłodne dni. Ważne, aby nie przerywać np. z powodu mrozów. To właśnie konsekwencja i kontakt z coraz niższą temperaturą pozwolą organizmowi się wzmocnić. Z aktywności fizycznej płynie szereg korzyści, w przypadku hartowania najważniejsze jest jednak przyzwyczajenie organizmu do zmieniających się warunków atmosferycznych.

Osoby, które hartują się już od jakiegoś czasu, mogą pobiegać boso po śniegu. Na początku powinny być to krótkie biegi (trwające pół minuty), które z czasem należy wydłużyć (nie należy jednak biegać boso dłużej niż przez pięć minut). Podczas ciepłych pór roku można chodzić bez obuwia po rosie; efekty będą takie same. Po powrocie do domu stopy należy wytrzeć i założyć ciepłe skarpetki.

Do chłodu możemy zacząć przyzwyczajać się we własnym mieszkaniu. W procesie hartowania organizmu kluczowe jest unikanie przegrzewania, dlatego obniżmy temperaturę o 2-3 stopnie. Sprawdzonym sposobem na zahartowanie jest chodzenie po domu nago. Zamiast tego, można zrezygnować z wierzchniej części garderoby, np. swetra i przebywać w koszulce. Wiosną i latem powinniśmy jak najczęściej otwierać okna, szczególnie na noc.

1 2
REKOMENDACJA
2014-03-05 10:22:28
~BUCZEKKTÓRYLUBIBOCZEK

A JA LUBIE SIĘ ONANIZOWAĆ MOIM BAKUGANEM-BOCZKIEM

2014-03-05 10:19:31
~NOWACKI

JA CIEBIĘ BARDZIEJ ZOCHA <3

2014-03-05 10:16:39
~ZOSIA<3

KOCHAM WAS

2014-03-05 10:14:11
~MaruśB.

Ale jak ciebie nie ma radze sobie sam ;**

2014-03-05 10:12:50
~MaruśB.

PUKAŁEM SIĘ Z BOBONIOWOM

2014-03-05 10:12:41
~Katarzyna

KOCHANIE NIE OSZUKAJ BO TO JA CI WALE XD ;*** <3 <3

2014-03-05 10:11:38
~MaruśB.

Lubię mieszać łajno nogą.

2014-03-05 10:09:25
~MarekGMO

PS. Wsadzam se lud w napleta i tez prundzi.

2014-03-05 10:07:50
~MarekGMO

Potwierdzam co muwi MroziakGMD. Muj sposub to codzienna masturbacja czajnikiem. Polecam sprawdza się. Mroziak ze mną testuje i działa.

2014-03-05 10:05:24
~MroziakGMD

U MROZIAKA W PIWNICY TO DOPIERO JEST HART

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.