wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Relaks

Kilka sposobów na lepszy sen

123rf
08.08.2013

Rozdrażnienie, migreny, brak koncentracji i obniżony poziom kreatywności  - tych objawów nie możemy lekceważyć. Tłumaczenie, że to „tylko zły dzień” też w niczym nie pomoże, bo te tymczasowe przypadłości mogą zmienić się w poważne choroby. Co drugi Polak po 30. roku życia cierpi na bezsenność.

 

Zamiast zadbać o komfort snu,  zdecydowana większość z nas sięga po tabletki nasenne lub kieliszek mocniejszego trunku, który rzekomo ma  ułatwić zaśnięcie. Lekarze ostrzegają, że te metody nie wspomagają procesu zasypiania, a co gorsza mogą prowadzić do uzależnień.

 

Bezsenność początkowo wpływa tylko na nasze ogólne samopoczucie. Permanentny zły sen może jednak doprowadzić do nadciśnienia tętniczego, a nawet choroby wieńcowej. Problemy z krążeniem to tylko początek. Ciągle niewyspani mają też znacznie obniżony poziom odporności, a więc jest większe prawdopodobieństwo, że zachorują na grypę.

 

Ponadto ciągłe zmęczenie i wahania nastroju, mogą wywołać depresję.  Przez  brak snu częściej wybieramy niezdrowe jedzenie, co oznacza, że paczka chipsów może stać się nieodłącznym elementem naszego jadłospisu. Nie wspominając już o tym, że libido i szanse na udany seks są coraz mniejsze.  Dlatego zanim zgłosisz się do lekarza po tabletki, dowiedz się, co możesz zrobić, aby poprawić jakość swojego snu.

 

Stały rozkład dnia

 

Niektórzy mówią, że życie w  kieracie jest nudne i przeznaczone dla osób starszych. U młodych powinien zawsze liczyć się tzw. spontan. To jednak uporządkowany rozkład dnia stwarza nam idealne warunki do spokojnego i zdrowego snu.  Konsekwentne zasypianie i wstawanie o stałych porach przyzwyczaja nasz organizm do optymalnego  czasu snu. Po około trzech tygodniach budzik i dodatkowa drzemka na będą już nikomu potrzebne.

 

Choć w weekend zawsze pozwalamy sobie na więcej, bo przecież na drugi dzień „możemy spokojnie się wyspać”, powinniśmy chwilowo tego zaprzestać. Regularnie spać powinniśmy zawsze, a nie tylko wtedy, kiedy chodzimy do pracy. Przynajmniej na samym początku naszej drogi ku lepszemu snu.

 

 

Więcej na: infografika.wp.pl

 

Kofeina największy wróg snu

 

Zmęczenie wywołane brakiem snu powoduje, że wszyscy chętniej sięgamy po kawę i napoje energetyzujące. Wtedy jednak zataczamy błędne koło, gdyż nadmierna ilość płynów z zawartością kofeiny powoduje, że znowu nie możemy zasnąć. W tym wypadku ograniczenie napojów pobudzających jest wręcz konieczne.

 

Kolejna filiżanka kawy może być zastąpiona zwykłą wodą. Senni robimy się bowiem wtedy, kiedy nasz organizm nie otrzymał odpowiedniej dawki płynów. Szklanka wody zamiast energetyka może doskonale orzeźwić i dodać niezbędnej energii. Czasami jeśli to nie pomaga, możemy wysłuchać rytmicznej i skocznej piosenki, która z pewnością nas pobudzi.

 

Posiłki

 

Kładzenie się do łóżka z pełnym lub odwrotnie – pustym żołądkiem nigdy nie zapewni zdrowego snu. Często tłumaczymy sobie, że skoro jesteśmy głodni to znaczy, że właśnie tego potrzebuje nasz organizm i najadamy się syta tuż przed snem. Nic bardziej mylnego. Ważne, żeby znaleźć złoty środek.

 

 Ostatni posiłek powinien być zjedzony ok. trzech-czterech godzin przed snem. Powinna być to kolacja lekkostrawna, która nie obciąży na noc żołądka. Kiedy jednak przed samym pójściem do łóżka poczujesz głód, zjedz coś bardzo dietetycznego np. mały jogurt.

 

Podobnie rzecz ma się z napojami. Zbyt duża ilość napojów wypitych przed snem, może go po prostu zaburzyć. W nocy raczej nikt nie lubi wstawać do łazienki. Ostatnią szklankę wody najlepiej wypić na dwie godziny przed położeniem się do łóżka.

 

Cisza i ciemność

To podstawy dobrego snu. Popularne jest jednak zasypianie przy dźwiękach z telewizora lub muzyki, a także w niezbyt zaciemnionym pomieszczeniu. Inwestycja w zasłony może okazać się zbawienna. Ile razy zdarzyło ci się obudzić w środku nocy i dopiero wtedy ściągnąć słuchawki z uszu? W takich sytuacjach pomimo tego, że udało ci się zasnąć, nie towarzyszył tobie tzw. głęboki sen. Mózg nadal odbierał impulsy i wcale nie wypoczął. Dlatego to zasypianie w kompletnej ciszy jest gwarancją dobrego snu.

 

Poćwicz przed snem

 

Wysiłek fizyczny zapewnia odpowiednie dotlenienie organizmu.  Kilka ćwiczeń doskonale relaksuje i wycisza. Nie od dziś wiadomo, że podczas wieczornego joggingu zapominamy o codziennych problemach.  Poza tym tzw. zdrowe zmęczenie ułatwia zasypianie.

 

Wygodne łóżko i pościel

Codziennie rano budzisz się z bólem  kręgosłupa, karku lub szyi ? To znaczy, że powinieneś wymienić materac i poduszki. Łóżko, na którym możesz ułożyć się wygodnie, również zapewnia dobry i zdrowy sen. Fizyczny komfort naszego ciała jest niezwykle ważny. Niestety, ciężko jest przewidzieć, co będzie dla nas najlepsze. Na to potrzeba czasu. Kto jednak nie spróbuje, może nie osiągnąć upragnionego efektu.  Wstać rano z uśmiechem na ustach i powiedzieć sobie „nareszcie jestem wyspany” to w końcu marzenie połowy polskiego społeczeństwa.  

 

lła/ese/zdrowie.wp.pl

 

Polecamy: 10 sposobów radzenia sobie ze stresem

REKOMENDACJA
2017-11-30 11:33:46
~Anna

O bardzo długiego czasu miałam problemy z zasypianiem. Następnego dnia nie byłam zdolna do normalnej pracy bo cały czas chciało mi się spać. Zaczęłam stosować Forsen Forte i wszystkie problemy z brakiem snu zniknęły. Świetny produkt!

2017-11-30 11:28:45
~Mikołaj

Na sen najlepszy polecam Wam moje odkrycie tego roku- Forsen Forte. Regularnie www.suplegro.pl wspomagam się różnymi suplementami, kupiłem tutaj również Forsen, który sprawia, że od razu po nim usypiam i wreszcie zero problemów z ciągłym budzeniem się w nocy i niewyspaniem.

2017-11-27 19:51:32
~Zuza

Blisko od miesiąca miałam problemy z zasypianiem. Myślę, że nowa praca, nowe obowiązki zwiększyła poziom stresu do tego stopnia, że chodziłam ciągle niewyspana. Na szczęście od dwóch tygodniu już nie mam tego problemu. Kupiłam Forsen Forte z melatoniną poprzez stronę internetową www.suplegro.pl bo jest to dla mnie wygodniejsze. Preparat ziołowy działa fenomenalnie! :) Koniec problemów z bezsennością.

2017-11-27 18:34:26
~Milena

Ja znalazłam kilka sposobów na lepszy sen. Po pierwsze zawsze mam przy sobie Forsen Forte. Wystarczy jedna tabletka i przesypiam całą noc. Produkt nie zamula a do tego działa pozytywnie na mnie, bo ostatnio jestem mniej zestresowana. Po drugie zmieniłam godziny snu. Myślę, że bardziej regularne godziny snu dla organizmu to dobry pomysł.

2017-11-26 20:22:20
~Wiesia

Od długiego czasu nie wiedziałam już co robić, by poprawić jakość mojego snu. Trafiłam na szczęście, przeglądając stronkę www.pbc24.pl na Forsen Forte. Jeśli ktoś ma poważne problemy ze snem. Codziennie kręci się na łóżku kilka godzin tak jak ja zanim uśnie, to szczerze polecam ten produkt. Wreszcie budzę się wypoczęta.

2013-09-07 11:48:14
~ewa

Ja od dłuższego czasu miałam z tym poważny problem. Nie mogłam zasnąć a jak wstawałam to od razu byłam zmęczona. Okazało się, że dużo zależy od odżywiania. Znajoma poleciła mi odpowiednie, zdrowe i naturalnie:) smaczne posiłki ( zdrowesniadanie.info/gberes ; idealnafigura.com/gberes ) dzięki których teraz wyglądam lepiej świetnie się teraz czuje a co najważniejsze nie mam już problemu ze snem. Polecam

2013-09-03 08:50:25
~krystyna wawa

Na sen to tylko magnetoterapia pyramid-magnet niedroga rzecz ,a śpi się jak nigdy ,żadne leki ,zioła to nic nie daje tylko,pole magnetyczne ,które pomaga zasnąć ,wycisza,uspokaja nerwy...coś wspaniałego.polecam

2013-08-09 17:55:04
~dziugacz

Na sen najlepsze jest bzykanko :)

2013-08-09 14:34:42
~Ada

Poczytaj i wyślij tłuszcz do diabła. Idealna dieta dla każdego bez względu na wiek. Odżywia, oczyszcza organizm, wzmacnia i regeneruje. Ponadto możesz jeść ulubione posiłki i chudnąć.. Ja po dwóch ciążach zgubiłam 10 kg w 3 miesiące i wagę trzymam. Zapraszam do odwiedzenia w słusznej sprawie idealnafigura.com/zwagi to nie spam. To możliwość pomocy.

2013-08-09 14:17:13
~http://oobzarciuch.blogspot.com/

http://oobzarciuch.blogspot.com/

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.