wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Relaks

Ruszaj się od rana

19.03.2008

Zgarbiona, skulona sylwetka może być efektem życia w bezruchu. Gimnastyka i uprawianie wszelkiej maści sportów przestały być na topie. Na korty, jeśli już wychodzimy, to bardziej w celach towarzyskich, niż poprawienia tężyzny fizycznej. Jogging przestał być w modzie, toteż i amatorów porannych biegów, jakby ubyło. Tymczasem zwiotczałe mięśnie nie dość, że nie poprawiają figury, skutecznie rujnują organizm. A wystarczy kilkanaście minut codziennej gimnastyki, by usprawnić ciało – mówi Tadeusz Czarny, kręgarz i technik masażysta z Przeworska.

Na rozgrzewkę odkurzanie

Gospodynie domowe mają mało powodów do zmartwienia. Nie zdając sobie z tego sprawy, każdego dnia poprawiają swoją kondycję, nawet w trakcie robienia porządków. Ścieranie kurzu wzmacnia znacznie nadgarstki, stawy paliczkowe ( palce) staw łokciowy i barkowy. Następuje uelastycznienie kręgosłupa szyjnego i piersiowego. Rezygnacja z odkurzacza, na rzecz tradycyjnej miotły pomoże w rozruchu kręgosłupa piersiowego, krzyżowego, lędźwiowego i bioder. Nasze mięsnie i stawy na tych odcinkach z pewnością nie będą usztywnione. Nie powinny, więc powodować bólu. Nadgarstki staną się znacznie sprawniejsze, o ile będziemy myć naczynia, bez posługiwania się automatami. Zadbajmy też o nasze parkiety. Ich froterowanie to niezawodne wyćwiczenie stawów biodrowych, kolanowych i skokowych.

Pierzemy dla sportu

Na zwiotczale mięśnie skutecznym antidotum będzie zafundowanie sobie gruntownego prania, o ile automatyczna pralkę zastąpi, zapomniana dziś prawie, ręczna praczka. Gotowanie jest mniej pożytecznym zajęciem dla zdrowia. Inaczej jest z robieniem zakupów. Wypełnione wiktuałami siatki doskonale spełniają się w roli sztangi. Kończyny górne i dolne będą rozruszane. A takim z pewnością nie grożą zwichnięcia, czy złamania. Trzeba jednak pamiętać, żeby ciężary rozłożyć na obie ręce równomiernie i stosownie do naszych możliwości. Podnosząc jakiekolwiek ciężary trzeba pamiętać, o lekkim ugięciu nóg. Unikniemy wtedy uszkodzenia kręgosłupa lędźwiowego i bioder – przestrzega Tadeusz Czarny.

1 2
REKOMENDACJA
2009-05-14 18:25:43
~anonimka

Sport nie musi być modny, bo wszystko co modne to ginie, moda jest jutro jej nie ma i jeśli ktoś ćwiczy, bo jest moda to prędzej czy później i tak zakończy swoją karierę

2008-06-29 10:01:05
~selekcioneiro

Raczej nie wierzę w to że sport przestaje być modny. Ci którzy chcą to ćwiczą, reszta nie ćwiczy i nigdy się ich nie przekona do tego że sport to zdrowie

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.