wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Aktualności

Śpisz i nie tyjesz?

18.05.2009
Czy sen może pomóc w utrzymaniu prawidłowej wagi? Według amerykańskich naukowców istnieje duża zależność pomiędzy długością i ilością snu a wskaźnikiem masy ciała. O swoich badaniach naukowcy poinformowali podczas 105. Międzynarodowej Konferencji American Thoracic Society w San Diego.

Badania zostały przeprowadzone w Walter Reed Army Medical Center. Uczestniczyło w nich 14 pielęgniarek, które na czas badania nosiły na nadgarstku specjalne urządzenia monitorujące m.in. aktywność fizyczną (liczbę kroków), wydatki energetyczne i temperaturę ciała.

Pielęgniarki zostały podzielone na dwie grupy w zależności od średniej długości snu. Po porównaniu ich wskaźników BMI okazało się, że kobiety śpiące krócej miały wskaźnik BMI wyższy średnio o 4 jednostki (28,3 kg/m2) w porównaniu z kobietami, które śpią stosunkowo długo (24,5 kg/m2).

Co ciekawe, badacze zauważyli również, że kobiety z nadwagą były paradoksalnie bardziej aktywne niż kobiety, których waga była w normie (14 tys. kroków w porównaniu z niewiele ponad 11 tys.). Na podstawie pomiarów wyliczono też, że kobiety o wyższym BMI spalały dziennie średnio 1000 kalorii więcej. Zwiększona aktywność fizyczna nie przekładała się jednak na utratę wagi.

1 2
Tagi: senmasa ciała
REKOMENDACJA
2009-08-04 21:06:55
~Dennim

ja doskonale rozumiem wszystkich pracoholików. Sam uwielbiam pracować ale chciałbym mieć też czas dla siebie. Kiedyś sporo ćwiczyłem i chciałbym do tego wrócić, muszę się poważnie zastanowić nad sposobem w jakim zorganizuję ten powrót, bo jednak boję się, że kondycyjnie mogę nie wytrzymać.

2009-06-09 12:20:58
~Endriu

śpię po 8 godzin, idę do pracy, a później mam jeszcze trening karate. I nie narzekam na kondycję. Może dlatego, że zdrowo się odżywaiam. Łykam witaminy, taki suplement diety, bodymax sport z żeń szeniem, piję dużo niegazowanej wody i na wagę nie mogę narzekać

2009-05-26 09:08:54
~~buhu

no to teraz juz wiem dlaczego moje diety,cwiczenia i aktywny styl zycia nie pomagaja! ja p prostu za malo spie! 5-7 godzin to dla mnie wystarczajaco, ale widze ze musze sie nauczyc spac dluzej...

2009-05-25 11:57:32
~wiesia23

a ja polecam kick boxing 2 x w tyg- schudłam bez diety w 4 mieś 10 kilo.nadal ćwicze i moge jesć co chce- zieniło mi się trawienie - na lepsze i o wiele lepiej się czuje.polecam sport, choć należe do leniwych.naprawde warto!!!

2009-05-21 17:21:35
~m

Albo powyższa informacja podana jest nierzetelnie, albo badania były przeprowadzone niedokładnie. Ja już dawno zauważyłem, że tracę wagę w trakcie snu (od 1 do2 kg). Nawet duży wysiłek fizyczny w trakcie dnia nie powoduje u mnie ubytku masy. Z artykułu wynika, że badający, zamiast zająć się konkretnymi pomiarami różnic wagowych w trakcie doby, zajmują się jakimiś spekulacjami na ten temat.

2009-05-21 17:05:44
~Wawa

do supersztuki: 2 km to robiłam dziennie spacerując a raczej maszerując, a na orbitreku to ćwiczyłam licząc czas a nie km i doszłam do 15 minut za jednym podejściem i zaprzestałam.. :-((

2009-05-21 16:58:42
~as

najlepszy sposob na odchudzanie to dieta doktora atkinsa + ciwczenia, schudlam na tej diecie 13 kg w ciagu miesiaca, konsultowalam sie w tej sprawie z lekarzem i jest wszystko ok

2009-05-21 16:56:51
~Venefica

~Monsieur nie wszyscy maja to po 15 lat i już ich "gówniary" nie kręcą

2009-05-21 16:37:52
~supersztuka

2km na orbiterku??? po tym to na pewno nie schudniesz, conajmniej 30km.

2009-05-21 16:36:35
~karol

http://karol1.mybrute.com

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.