wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Aktualności

Jak poradzić sobie z wiosennym przesileniem?

fot. Thinkstock
19.03.2012

Podczas kilku tygodni wiosennego przesilenia nasz organizm podlega licznym przemianom - zmienia się poziom niektórych hormonów, zwiększa się częstotliwość oddychania, zakłóceniu może ulec również rytm dobowy snu i czuwania. Ciężkie chwile przechodzi również układ trawienny, immunologiczny i nerwowy, co prowadzi do problemów trawiennych, infekcji i częstych zmian nastroju.                        

Jest to związane ze zmianiami, które w tym czasie zachodzą w przyrodzie. Dochodzi do wydłużenia się dnia, dodatkowo przestawiamy zegarki z czasu zimowego na letni, co zmusza nas do wcześniejszego wstawania i większej aktywności w ciągu dnia. Tak jak niektóre zwierzęta, również my jesteśmy zmuszeni do przebudzenia się z zimowego snu. Wiąże się to ze zmęczeniem, wynikającym z konieczności adaptacji do nowych warunków.      

Objawy przesilenia                                       
Objawy, jakie towarzyszą nam wraz z odejściem zimy, nie są charakterystyczne. Mogą one równocześnie być oznaką wielu chorób, wynikających z osłabienia organizmu, takich jak depresja, wirusowa infekcja czy anemia. Oprócz tego, wraz z nadejściem wiosny mogą również pojawić się nadmierna senność i kłopoty z koncentracją. O tej porze roku częściej uskarżamy się także na bóle głowy, ogólne rozdrażnienie i przygnębienie. Niski poziom nastroju wiąże się z bardziej krytyczną, niż o innej porze roku, oceną samych siebie, co z kolei powodowane jest kumulacją zbędnych kilogramów w czasie zimy.                                                   

Wiosenna dieta                                       
Odpowiednio wyważona dieta pozwoli nam nie tylko pozbyć się zimowego tłuszczyku, ale również zyskać lepszą samoocenę i energię na cały dzień. Warto zmienić nieco swoje przyzwyczajenia żywieniowe i wykluczyć z menu tłuste potrawy, które pomagały nam przetrwać mroźne, zimowe dni.

Dieta powinna być wzbogacona o świeże owoce i warzywa, które już pojawiły się na sklepowych półkach, można również wybierać produkty mrożone, które dzięki wykorzystaniu niskiej temperatury zachowują większość substancji odżywczych i witamin.

Podczas deszczowej aury, warto wzbogacić jadłospis o produkty bogate w witaminę D (przetwory mleczne, ryby). Lepszy nastrój zapewnią nam również czerwone, pomarańczowe i żółte warzywa, bogate w witaminę A. Odporność wzmocnią natomiast owoce bogate w witaminę C. Nie zapominajmy o porządnym śniadaniu, ta podstawa zapewni nam energię na początek dnia.                                           

1 2
REKOMENDACJA
2014-04-13 07:50:43
~lennaa

warto udać się do lekarza i wykonać profilaktyczne badania, w moim przypadku okazało się że mam niedobór potasu :( teraz zmieniłam dietę, zaczęłam przyjmować pastylki ketalin+ i wyniki badań z miesiąca na miesiąc są lepsze

2012-03-21 14:51:36
~Kuba

no niesety potwierdzam, przechodzę taką przemianę dzisiaj czuję sie okropnie, do tego katar ropny lub zatoki sam już nie wiem. Czuje sie normalnie gorzej jak na kacu. Ale trzeba widocznie sie pomału przyzwyczaić i będzie lepiej. Pozdrawiam

2012-03-21 08:18:25
~Facet

Bzdury. Wam kobietom zawsze źle. Zimą się przeziębiacie (wstrętne reklamy rutinoscorbinu). Wiosną jesteście osłabione. Latem cierpicie z powodu upałów. Jesienią popadacie w depresję. Moim zdaniem to zwykłe fochy. Trzeba się cieszyć każdą porą roku i nie wmawiać sobie chorób. Aha: przesilenie to może być letnie lub zimowe. Teraz mieliśmy równonoc wiosenną.

2012-03-21 07:38:38
~vippicks

vip-picks.com Chcesz regularnie zarabiać na bukmacherce? WEJDŹ! vip-picks.com

2012-03-21 06:48:14
~kotylion

Generuj pasywny dochód przeczytaj jak można dzięki internetowi na www. justbeenpaid.manifo. com

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.