wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Metody naturalne

Menu na wzmocnienie odporności

fot. Thinkstock
03.02.2012

W okresie jesienno – zimowym, kiedy zmniejsza się dostępność świeżych warzyw i owoców, codzienna dieta często staje się mniej urozmaicona. Zdarza się, że brakuje w niej ważnych witamin i minerałów, które wspierają układ odpornościowy. Warto zatem wiedzieć, w jakich produktach szukać w ciągu jesiennych i zimowych miesięcy składników, które zapewnią skuteczną ochronę przed atakiem bakterii i wirusów. 

Postaw na witaminy
Wśród witamin, wspomagających układ odpornościowy, na pierwszym miejscu jest witamina C, którą, poza importowanymi owocami cytrusowymi,  znajdziemy  również we wszystkich rodzajach kapusty oraz owocach dzikiej róży.  Witamina C jest obecna, choć należy zaznaczyć, że w mniejszej ilości, również w kapuście kiszonej. 

Korzystny wpływ na system immunologiczny ma także witamina A.   Do jej dobrych źródeł należą: podroby (wątroba), żółtka jaj oraz pełnotłuste przetwory mleczne.  Warto pamiętać, że prowitamina A (beta - karoten) jest obecna w wielu warzywach, z których w okresie jesienno - zimowym najłatwiej dostępna jest marchew i dynia. Przygotowując surówkę z marchwi lub dyni warto dodać trochę oleju roślinnego np. słonecznikowego, rzepakowego lub  lnianego. W obecności tłuszczu zwiększa się przyswajalność beta – karotenu. 



Aktywność komórek układu odpornościowego jest również warunkowana przez witaminę E.  Jej doskonałym źródłem są orzechy, nasiona, awokado oraz oleje roślinne (słonecznikowy, z zarodków pszenicy).  Zawartość witaminy E w orzechach laskowych wynosi średnio aż 40 mg w 100g!

Doskonałe trio
Żelazo, cynk i selen to składniki mineralne niezwykle ważne do sprawnego działania układu odpornościowego.  Kiedy spada ich spożycie, zmniejsza się jednocześnie zdolność organizmu do skutecznego likwidowania szkodliwych mikroorganizmów.  Aby zrealizować dzienne zapotrzebowanie na żelazo, cynk i selen należy zadbać o urozmaicenie diety. Wymienione składniki mineralne występują bowiem w różnych grupach produktów spożywczych.  Razowe pieczywo, żółte sery, wątroba, kasza gryczana, mięso to dobre źródła cynku. Łatwo przyswajalne żelazo jest obecne głównie w podrobach i czerwonym mięsie, a selen w owocach morza, rybach i nerkach.  Wśród produktów roślinnych selenu dostarczają nasiona roślin strączkowych oraz czosnek.

Jakich owoców nie należy obierać?

Domowe sposoby na infekcję. Które są najskuteczniejsze?

1 2
PRZECZYTAJ KONIECZNIE
REKOMENDACJA
2017-07-29 18:27:10
~Gigi

Aktywność komórek układu odpornościowego jest również warunkowana przez florę bakteryjna jelit, dlatego polecam probiotyki Coloflor max w codziennej diecie.

2013-04-10 12:02:43
~jula

Na odporność proponuje naświetlanie aparatem medolight. Wystarczy poświęcić 4 minuty dziennie i nasz organizm uodporni się na przeziębieni czy inne zarazy:). Aparat pomaga również przy innych dolegliwościach bólowych czy przeciwzapalnych. Po co sięgać po chemię, która i tak otacza nas z każdej strony jak można w naturalny sposób wesprzeć organizm.

2012-12-04 21:48:16
~kinga.bioaronc

Metod wzmocnienia odporności jest bardzo wiele, tylko niektóre mają potwierdzoną skuteczność. Zachęcam do podzielenia się swoimi doświadczeniami, jeśli macie pytania- chętnie odpowiem. Kinga, Doradca on-line Bioaron C

2012-09-17 16:24:03
~hhhhh

Na stronie http://www.naturala.pl/tag/133/wzmo cnienie_odpornosci są przydatne informacje o wzmacnianiu odporności.

2012-03-13 23:06:36
~oriflame

zapraszam www.my.oriflame.pl/cc

2012-02-14 13:41:59
~Allrestaurants

Zapraszamy na stronę www.allrestaurants.eu - internetowy przewodnik po restauracjach całego świata.

2012-02-09 18:15:59
~lucy

Na wzmocnienie odporności świetnie wpływają także ostre przyprawy, u mnie działa połączenie czarnej herbaty i przypraw w Indian Chai Masala Irvinga. Świetnie rozgrzewa i trzyma przeziębienia z dala ode mnie.

2012-02-08 10:32:14
~mmmm

KUZU, imbir, czysta wódka

2012-02-08 09:40:25
~Ania

Męczyłam się z nadwagą do póki do póty nie znalazłam namiarów na ten program. Jest niesamowity człowiek w oczach gubi wagę, która wydawała się nie do zgubienia. Jestem bardzo zadowolona bo udało mi się w kilka miesięcy zredukować 18 kg i 12 cm co pozwoliło mi wrócić do wagi z przed dwudziestu lat. Czuje się znakomicie noszę ubrania w rozmiarówce o której zapomniałam wieki temu i co najważniejsze nie tyję. Gorąco polecam wszystkim kilocotydzień.pl

2012-02-08 09:37:12
~sethur

Zarabiaj dzięki Internetowi !!! wpisz w google „ dorabiaj w Internecie” przeczytaj i dowiedz się w jaki sposób jest to możliwe!!

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.