wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Zobacz w innych serwisach:

Wirtualny Poradnik

Zdrowy sen

08.05.2009

To, ile śpimy zależy od naszych indywidualnych potrzeb, jednak przeciętnie dorosły człowiek śpi około ośmiu godzin na dobę. Sen to niezwykle istotny proces zachodzący w naszym organizmie. Jest nieodzowny do życia.

Nie tylko wpływa na prawidłowe funkcjonowanie organizmu, ale i zwiększa jego wydajność. A kiedy jesteśmy dobrze wyspani, cieszymy się lepszym zdrowiem oraz samopoczuciem. Dlatego tak duże znaczenie ma zadbanie o właściwe warunki do snu.

Jak zadbać o sen?
 Żeby spało się spało się lepiej, warto przestrzegać kilku zasad. Przygotowania do nocnego wypoczynku dobrze jest zacząć od przewietrzenia sypialni. Temperatura w tym pomieszczeniu powinna wynosić około 20 – 22 stopni. W sypialni powinno być ciemno i spokojnie. Przed położeniem się spać można także wybrać się na niedługi spacer, tylko po to, aby się przewietrzyć.

Na sen wpływ ma także aktywność ruchowa. Udowodniono, iż systematycznie podejmowany wysiłek fizyczny sprawia, że w nocy łatwiej jest zasnąć. Zaleca się chodzenie spać oraz wstawanie zawsze o tej samej porze, nawet podczas weekendów. Taka rutyna zdecydowanie ułatwia zapadanie w sen.

Przed snem należy unikać ciężkostrawnych posiłków, ostatni powinno się zjeść na dwie, trzy godzin przed pójściem spać. Podobnie rzecz ma się z kawą, czy mocną herbatą. Napoje te zawierają kofeinę, która pobudza organizm. Można natomiast wypić filiżankę naparu z melisy, która ma właściwości usypiające.

1 2 3 4
REKOMENDACJA
2012-10-16 12:46:50
~ana

Zdrowy sen to zdrowa dieta. Zawsze starałam się zdrowo odżywiać, ćwiczyć, a to gwarantowało mi płaski brzuch. Jednak i tak w związku z moim trybem pracy miałam duży problem z rosnącą wagą i chociaż dużo czytałam nie miałam czasu na wprowadzenie wszystkich zaleceń w życie. Jednak udało mi się trafić do centrum zdrowej diety ( dietywellness.pl) gdzie pokazano mi ze zdrowe odżywianie nie musi być trudne i można je dostosować do każdych warunków i dziś nie mam już pr

2009-06-23 10:21:59
~Man

Polecam technikę medytacyjną. Na siedząco w łóżku. Skoncentruj się na pępku i oddychaj łagodnie. Jeśli natrętne myśli powracają, zostaw je, i powróć do koncentracji. Skup się na odczuciach, pozwól myślom płynąć. Jeśli poczujesz zmęczenie, przerwij i połóż się. Z czasem już po kilku minutach zrobisz się senny i szybko zaśniesz. Są jeszcze inne metody, nawet dla najbardziej opornych.

2009-06-23 09:39:04
~izi

UZywki bądż nie i ten ktoś śpi zaraz jak się położy a ja jeżeli jestem zmęczona -nie palę,dużo biegam,zajmuję się dwójką dzieci i mam problem żżżżeby się wyspać-czuję zmęczenie -nie biorę żadnych leków-może to stres??????

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.