wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Wirtualny Poradnik

Stres

26.06.2008

 

Niech ktoś zatrzyma wreszcie świat, ja wysiadam – śpiewa Anna Maria Jopek. Miałeś czasami ochotę zaśpiewać razem z nią? Powiedzieć dość szalonemu tempu i nadmiernej ilości zadań, które bierzesz na siebie każdego dnia? Może czas najwyższy przestać być najsłabszym ogniwem w piramidzie pokarmowej stresu i zwalczyć go jego własną bronią?

Dwadzieścia cztery na siedem
Normalne funkcjonowanie człowieka odbywa się zgodnie z pewnym rytmem, który kiedyś ustalała natura. Dziś wielu z nas próbuje funkcjonować na najwyższych obrotach 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Nie ma spraw mało ważnych – są tylko pilne i pilniejsze. W końcu jednak organizm nie wytrzymuje takiego obciążenia i w najmniej spodziewanym momencie mówi stop. Kumulacja ciągłych napięć powoduje załamanie zarówno na płaszczyźnie fizycznej, jak i psychicznej. Nagle tracimy kontrolę nad naszym poukładanym co do sekundy życiem. Misternie zbudowany świat sypie się jak domek z kart. Nie dopuść do tego momentu. Jeśli właśnie stwierdziłaś, że mogłabyś podpisać się pod powyższym akapitem – czas na zmiany!



Byleco
Kawa na dobry początek dnia, kawa na śniadanie, na drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Nie do posiłku. Zamiast. W międzyczasie papieros za papierosem, bo „przy dymku” łatwiej się skoncentrować i zastanowić nad strategią dnia, który i tak jest już przepełniony. Na spokojny posiłek szkoda czasu, więc sięgasz po „zdrową przekąskę”, żeby zabić wyrzuty sumienia. Przecież dbasz o siebie. Jutro na pewno zjesz porządny obiad. Jutro też w końcu się wyśpisz, bo dziś na pewno nie zdążysz położyć się przed północą. Jutro odkurzysz w końcu rower, który stoi w piwnicy od… od dawna. Jutro…


Na odsiecz skołatanym nerwom
Nie czekaj na jutro. Jeśli nie zatrzymasz się dziś, jutro nie zrobisz tego na pewno. Od czego zacząć? Przede wszystkim uzupełnij braki witaminy B. Witamina B1 pomaga się uspokoić, witamina B2 dodaje energii, a B6 koi lęki. Jej braki uzupełnisz, kiedy do swojej diety wprowadzisz mleko, drożdże, kaszę, brokuły, czy ryby. Orzechy, fasola i kakao pozwolą zaś uzupełnić codzienną porcję magnezu, który jest niezbędny, by mały stres nie przerodził się w wielki napad paniki. Posiłki warto też wzbogacić o porządną porcję węglowodanów (zawierają je m.in. ziarna zbóż, ciemne pieczywo, ziemniaki, czy ryż) oraz zdrową dawkę witaminy C, która pozwoli nam odzyskać życiową witalność (w sezonie warto sięgnąć po czarna porzeczkę, a poza nim po wszechobecne cytrusy).

1 2
Tagi: stresnerwicadepresja
REKOMENDACJA
2012-10-17 12:49:34
~ana

to wynik złego stylu życia. Zawsze starałam się zdrowo odżywiać, ćwiczyć, a to gwarantowało mi płaski brzuch. Jednak i tak w związku z moim trybem pracy miałam duży problem z rosnącą wagą i chociaż dużo czytałam nie miałam czasu na wprowadzenie wszystkich zaleceń w życie. Jednak udało mi się trafić do centrum zdrowej diety ( dietywellness.pl) gdzie pokazano mi ze zdrowe odżywianie nie musi być trudne i można je dostosować do każdych warunków i dziś nie mam już p

2008-12-04 12:34:49
~ewa

trele morele z taka dieta.co to znaczy porzadny obiad? i masa witmin ktoreorganizm i tak nie przyswoi! wlosi zaczynaja dzien od kawy a niektore kultury jedzaobiad wieczorem lepiej wypic jednego drinka i zadzwonic do przyjaciol a potem zaciagnac sie dymkiem i posprzatac w kuchni wyrzucic stare produkty i nie roztkliwiac sie nad kromka chleba splesnialego .nasze cialo jest swiete .a pozatym jak sie jest w stresie to. najlepiej jest poscic..az poczujemy prawdziwy glod.

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.