wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Eksperci radzą

Sonda

Wasza strefa Fit!

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Wirtualny Poradnik

Cukrzyca pod kontrolą

06.04.2010

Gdybyśmy porównali statystyki dotyczące spożycia cukru i słodyczy ze statystykami dotyczącymi cukrzycy typu drugiego, prawdopodobnie okazałoby się, że liczby te są do siebie bardzo zbliżone.

W odróżnieniu od cukrzycy typu pierwszego, zwanej cukrzycą dziecięcą, cukrzycy typu drugiego można zapobiec. Główne środki zaradcze to:
- ograniczenie spożycia cukru,
- kontrolowanie poziomu cukru w krwi (badania krwi),
- jedzenie małym porcjami, zamiast zapychania się do syta,
- utrzymywanie wagi na stałym, zdrowym poziomie (nadwaga jest czynnikiem sprzyjającym pojawieniu się cukrzycy) – indeks masy ciała (BMI) powinien być niższy niż 25.

Musimy pamiętać, że nie ma jakiejś magicznej diety, która na każdego działa tak samo oraz, że nawet lekarzowi ciężko jest opracować długofalowy plan odżywiania dla konkretnego pacjenta. W naszym życiu jest zbyt wiele zmiennych, dlatego powinniśmy trzymać rękę na pulsie. Ważnym czynnikiem jest dziedziczność. Jeśli członkowie naszej rodziny – rodzeństwo, rodzice lub dziadkowie – mieli/mają nadwagę i zmagali/zmagają się z cukrzycą, jak najszybciej powinniśmy zacząć o siebie dbać i przestrzegać zasadniczych zaleceń dietetycznych. Co więcej, stosować się do nich powinien każdy, kto chce przeżyć długie lata w dobrym zdrowiu.

Po pierwsze – powinniśmy do minimum ograniczyć spożycie przetworzonych węglowodanów: pszennego chleba, drożdżówek, białych ryżów i makaronów, jogurtów i serków owocowych lub smakowych, słodkich płatków śniadaniowych, słodyczy, fast foodów oraz dań gotowych (zupek i innych produktów zalewanych wrzątkiem). Po drugie – nie powinniśmy jeść węglowodanów minimum dwie godziny przed pójściem spać. Po trzecie – nasza dieta powinna składać się w 30% z tłuszczy, w 40% z węglowodanów i w 30% z białka.

Przeczytaj koniecznie:

Nowe spojrzenie na dziedziczenie

Jak niszczy cola - minuta po minucie

Polecamy: Masz ochotę na randkę? Umów się na doserca.pl

1 2 3
Tagi: cukrzycacukierotyłośćdietasport
REKOMENDACJA
2017-04-13 15:25:59
~Ola

Zachęcamy do odwiedzania również strony internetowej https://www.facebook.com/kampaniast opacukrzycowa/. Znajduje się tam dużo informacji o zapobieganiu powikłaniom cukrzycowym, profilaktyce prozdrowotnej oraz o skutecznych metodach leczenia. Zapraszamy!

2011-01-09 19:53:02
~Kamila, Poznań

CHORUJĄC NA CUKRZYCĘ POWINNIŚMY ZATEM, REALIZOWAĆ DIETĘ: Wg tzw. NISKICH węglowodanów, tj. do 26% wzrostu, i nie chodzi bynajmniej o ilość czy o to, że są cukry proste lub złożone. Chodzi o to, aby klasyfikować węglowodany wg wzrostu poziomu cukru jaki POWODUJĄ we krwi po spożyciu. Nie uwzględniają tego wymienniki WW węglowodanowe, które pokazują wyłącznie ilości węglowodanów jako ilości, a nie uwzględniają JAKOŚCI !!

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.