wyszukanie zaawansowane

Wirtualny Poradnik

Wiosenne przesilenie

17.03.2009

Przesilenie wiosenne określa się jako dysfunkcję całego organizmu, a  jest ono utrapieniem głównie osób starszych, chorowitych oraz nieprawidłowo odżywiających się, a także dzieci. Rzadziej na przesilenie wiosenne uskarżają się ludzie w sile wieku.

Po długiej zimie, podczas której  większość z nas nie zażywa ruchu, nie chodzi na spacery oraz spożywa zbyt mało warzyw, często odczuwamy apatię, bóle głowy, znużenie, wyczerpanie, problemy z koncentracją, senność lub kłopoty z zasypianiem. Poza tym często narzekamy na bóle stawów, kłopoty z kondycją, osłabienie, brak apetytu, czy rozdrażnienie. A wszystkie one są właśnie objawami przesilenia zimowego.

Dlaczego odczuwamy przesilenie wiosenne?
Powodów odpowiedzialnych za gorsze samopoczucie związane z przesileniem wiosennym jest kilka. Przede wszystkim wymienia się czynniki zewnętrzne. Skoki temperatur,  niedobór światła słonecznego, wiatr, czy ciśnienie  niekorzystnie wpływają na samopoczucie wielu ludzi. Takie zmieniające się warunki atmosferyczne źle działają także na funkcjonowanie organizmu, a zależy od nich rytm serca, a także ciśnienie krwi. Dysfunkcji organizmu winny jest również brak ruchu, szczególnie na świeżym powietrzu. Ponadto, zimą jemy więcej, a zatem przybieramy trochę na wadze, co także nie jest bez znaczenia dla kondycji fizycznej. W czasie zimy w naszej diecie brakuje warzyw i owoców, które dostarczają niezbędnych minerałów oraz witamin. Także z tego powodu po zimowych miesiącach nasze organizmy są znacznie osłabione,  czyli dużo mniej odporne, a wówczas o wiele łatwiej jest złapać infekcję.



Jak poradzić sobie z wiosennym przesileniem?

Najważniejsze jest, aby zmienić swoje dotychczasowe nawyki. Przede wszystkim, należy spędzać możliwie jak  najwięcej czasu na świeżym powietrzu, między innymi dlatego, że promienie słoneczne mają doskonały wpływ na nasze samopoczucie, ale również dlatego, że po zimie warto dotlenić organizm. Poza tym powinno się postawić na ruch.  Poranny jogging, długie spacery, rowerowe przejażdżki, czy spacery z kijami będą zbawienne w skutkach, ponieważ nie tylko pomogą dotlenić organizm, ale także odprężą oraz wzmocnią układ odpornościowy. Warto pamiętać, że jogging oznacza silniejsze serce, dzięki bieganiu nasz organizm staje się lepiej dotleniony, a biegając mimo złej pogody hartujemy organizm. Z kolei rower pozwala pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej, skórki pomarańczowej z ud, brzucha i pośladków, wzmacnia mięśnie i także dotlenia organizm. Maszerując z kijkami odciążamy stawy i również dotleniamy organizm, poprawiamy kondycję i ogólny stan zdrowia. 

1 2
REKOMENDACJA
2015-03-09 15:13:07
~kasia

Ja od dłuższego czasu miałam z tym poważny problem. Nie mogłam zasnąć a jak wstawałam to od razu byłam zmęczona. Okazało się, że dużo zależy od odżywiania. Znajoma poleciła mi odpowiednie, zdrowe i naturalnie:) smaczne posiłki ( zdrowesniadanie.info/gberes ; idealnafigura24.pl ) dzięki których teraz wyglądam lepiej świetnie się teraz czuje a co najważniejsze nie mam już problemu ze snem. Polecam

2009-04-04 18:58:39
~gosc

proponuje agencje towarzyska,kazdego rozrusza.

2009-04-04 17:46:12
~kruk

Zdrowym,chorym,szczupłym i tłuściochom polecam CHODZENIE Z KIJKAMI (NW) sprawdziłem na sobie:spadek wagi,wzrost jędrności ciała,ładny ruch,wzrost wydolności i uwaga- WZROST OPTYMIZMU (wydzielają się endorfiny)...i więcej jeszcze dobrych efektów.

2009-03-18 08:00:18
~Monika

na wiosnę, na przesilenie zabieramy się drogie panie za siecie, pelna mobilizacja, spacery, rower, cwiczenia , do ćwiczen polecam fajna przekąskę, ktorą zakupiłam ostanio poprzez internet wildwestjerky,pozywna, a ma tylko64 kalorie, 3% tłuszczu i aż 50 % białka, dobra dla dbających o linie, odchudzających sie i rzucajacych palenie, polecam serdecznie

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.